ONLINE BRANDS NORDIC AB (PUBL) REKRYTERAR GUSTAF LÖWBÄCK SOM NY CMO (MFN)
Online Brands Nordic AB (publ), org.nr 556211-8637, förstärker sin organisation med rekryteringen av Gustaf Löwbäck som CMO för gruppen. Gustaf kommer att ingå i Online Brands ledningsgrupp och tillträder i september 2022.
Gustaf har mångårig bakgrund inom e-handel och digital marknadsföring och kommer senast från Ratosägda Kvdbil i rollen som CMO. Dessförinnan arbetade han i ledande befattningar på Ellos, Bread & Boxers och Embellence Group (med tapetvarumärken som Boråstapeter, Cole & Son).
"Jag är väldigt glad över att få bli en del av det kompetenta teamet bakom Online Brands och att få jobba med duktiga entreprenörer i bolagsgruppen. Online Brands har inlett en spännande resa med redan många intressanta bolag i portföljen och nya förvärv på agendan. Ser fram emot att utnyttja min erfarenhet och kunskap från olika branscher i förändring och att vara med och bidra till Online Brands fortsatta tillväxt", säger Gustaf Löwbäck.
"Jag är mycket nöjd över att vi lyckats rekrytera Gustaf till Online Brands. Med Gustaf får vi en erfaren CMO med stor kompetens inom e-handel från olika branscher. Jag ser fram emot ett tillskott i ledningsgruppen som kan stärka portföljbolagens onlineförsäljning ytterligare men också bidra i arbetet kring att identifiera nästa förvärv. " säger Magnus Skoglund, VD på Online Brands.
Gustaf Löwbäck, född 1982, är Civilingenjör från Chalmers med marknadsföring på UCSD.