Ny produktlansering för We aRe SpinDye i samarbete med Stokke
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Ny produktlansering för We aRe SpinDye i samarbete med Stokke

Norska premiumvarumärket Stokke® lanserar sin första produkt utvecklad i samarbete med We aRe SpinDye. Stokke® är känt för sin tidlösa och kompromisslösa design och varumärket ses som barnvagnarnas Rolls Royce. Stokke® har redan en prisbelönt, fantastisk och funktionell design. Nu lägger dom på ytterligare ett lager av transparens och hållbarhet genom detta samarbete med We aRe SpinDye®. Produkten heter Xplory X signature.

Denna lansering är ett första resultat av det samarbetsavtal som ingicks med Stokke under 2021 och vi är väldigt stolta över att vara en så betydande del i kommunikationen kring produkten. Det är ett skolboksexempel på hur We aRe SpinDye som ingredient brand kan lyfta en produkt och addera värde, säger Andreas Andrén VD på We aRe SpinDye.

För ytterligare information om We aRe SpinDye

Andreas Andrén, VD We aRe Spin Dye AB, [email protected], +46 736 79 14 75

Länk till produktsidan https://www.stokke.com/SWE/sv-se/stokkexploryx.html

Om We aRe Spin Dye

Företaget som är en del i MBRS Group är ett svenskt cleantechföretag som tillhandahåller en teknik och plattform för produktion som gör det möjligt för aktörer inom mode- och klädbranschen att avsevärt minska sin miljöpåverkan. Företagets affärsidé är att etablera en ny, hållbar och transparent standard för färgning av syntetiska textilier inom mode- och klädindustrin på ett enkelt och användarvänligt sätt.

Om MBRS Group

MBRS Group AB är ett techbolag med fokus på onlineförsäljning inom livsstilssegmenten mode, heminredning och skönhet. Inom gruppen återfinns de starka varumärkena Odd Molly och Hunkydory, de tre distributionsplattformarna Campadre, Members.com och Best of Brands samt Fashion Tech-bolaget We aRe Spin Dye. Gruppens intäkter för perioden januari 2021 - december 2021 uppgick till 608 miljoner kronor, varav 82% är hänförligt till digitala kanaler. Bolaget har ett högt fokus på kund i alla sina verksamheter vilket synliggörs av hög kundnöjdhet samt en växande kundklubb med fler än 2,4 miljoner medlemmar. Hållbarhet genomsyrar MBRS arbete genom värdekedjan samt dess erbjudande till varumärken, partners och konsumenter. Bolaget är noterat på Nordic SME Nordic Growth Market med tickern "MBRS".

Nyheter om MBRS Group

Läses av andra just nu

Om aktien MBRS Group

Senaste nytt