Nordic Superfood förlänger liveshopping-avtal med Streamify AB
Hälso- och skönhetsföretaget Nordic Superfood har sänt liveshopping via Streamify AB:s (härefter “Streamify” eller “Bolaget”) plattform sedan november 2022. Nu väljer Nordic Superfood att förlänga avtalet ytterligare ett år.
Nordic Superfoods utbud består till exempel av pulverblandningar, collagen, råsaft och teprodukter sprungna ur den nordiska naturen. Därutöver erbjuder företaget även holistiska skönhetsprodukter. Återförsäljare av Nordic Superfoods produkter inkluderar bland annat Åhléns, LYKO, Skincity, Apohem, Meds, Kronans Apotek, Gymgrossisten och flertalet spa-hotell.
Att Nordic Superfood förlänger sin satsning på liveshopping visar att det är ett forum som genererar tillväxt och content, och att ett långsiktigt tänk ger resultat. De hjälper oss med feedback på produktutveckling och jobbar systematiskt med att optimera kanalen, vilket visar andra varumärken hur de kan jobba med vår plattform, säger Johan Klitkou, vd Streamify.
Nordic Superfood har tidigare utfört livesändningar via Facebook och Instagram, men valde Streamifys plattform för att kunna äga datan och driva trafik till den egna webbplatsen. Under 2024 ligger fokus på att attrahera fler tittare till sändningarna.
Den initiala avtalet med Streamify om sex månader, med option om förlängning på tolv månader, tecknades i september 2022. Förlängningen av avtalet innebär en SaaS-intäkt för Bolaget.