Nordens största skokedja väljer Streamify
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Nordens största skokedja väljer Streamify. ”Vi önskar vara den första skokedjan i Norge som testar Live Shopping”.

{newsItem.title}

Norska EuroSko Gruppen AS satsar på Live Shopping tillsammans med Streamify. Något som ingen annan skokedja i Norge än testat på. Satsningen rullas ut i Q1, 2023, med skobutikerna EuroSko och DNA som de första att implementera Live Shopping-formatet.

– ”Med Live Shopping kan vi komma närmare våra kunder och skapa en inspirerande dialog, tidigt i kundresan. Vi har otroligt duktig personal som uppskattas av kunderna i butik – nu kan vi förflytta den kompetensen och servicen till det digitala mötet”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

EuroSko Gruppen AS startades 1983 och är nordens största skokedja med e-handel och över 300 fysiska butiker i Norge, Sverige och Danmark. Som en del i att möta kunden där den befinner sig och att understödja försäljning i butik och online, kommer EuroSko Gruppen AS att använda formatet för att förmedla expertisen och kunskapen som medarbetarna inom koncernen besitter, tillgängligt för alla.

– ”Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför köpet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Kommande livesändningar 2023

Under 2023 har EuroSko Gruppen AS som mål att ha ca 10 sändningar fördelat på skobutikerna EuroSko och DNA, där syftet med sändningarna, utöver interaktionen med tittarna, också blir att skapa mer rörligt innehåll att återanvända i sociala medier och på produktsidor.

Varför Streamifys Live Shopping-plattform?

– ”Vi träffade flera leverantörer innan vi kom i kontakt med Streamify. Varför valet föll på Streamify var för att lösningen och funktionerna passade oss bäst. Flexibiliteten, designen och enkelheten är något vi kan skala med och teamet från Streamify ha varit mycket bra att stötta och gav oss den tryggheten vi behöver”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Vi ser väldigt mycket fram emot att följ amed EuroSko Gruppen AS på deras live shopping-resa. Samarbetet gäller EuroSko Gruppen AS Norge. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

Nyheter om Streamify

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Streamify

Senaste nytt