Nilörn Delårsrapport Q3, 2024
Perioden juli-september
- Orderingången ökade med 41 procent till 256 (182) MSEK
- Nettoomsättningen i SEK minskade med 3 procent till 208 (215) MSEK
- Nettoomsättningen justerat för valutaeffekter uppgick till 217 (215) MSEK, dvs. en underliggande organisk ökning om 1%.
- Rörelseresultatet uppgick till 15,3 (20,8) MSEK
- Resultat före skatt uppgick till 13,0 (18,2) MSEK
- Periodens resultat uppgick till 9,8 (13,4) MSEK
- Resultatet per aktie uppgick till 0,86 (1,17) SEK
Perioden januari-september
- Orderingången ökade med 22 procent till 697 (572) MSEK
- Nettoomsättning i SEK ökade med 7 procent till 713 (666) MSEK
- Nettoomsättningen justerat för valutaeffekter uppgick till 722 (666) MSEK, dvs en underliggande organisk ökning om 8 procent
- Rörelseresultatet uppgick till 63,4 (53,8) MSEK
- Resultat före skatt uppgick till 59,0 (45,4) MSEK
- Periodens resultat uppgick till 45,2 (33,7) MSEK
- Resultatet per aktie uppgick till 3,96 (2,95) SEK
Väsentliga händelser under kvartalet
- Koncernen drabbades av en cyberattack i början av augusti, vilket har belastat resultatet med 4,4 MSEK.
- Produktionsstopp i Bangladesh om totalt sju dagar på grund av politiska oroligheter.
En presentation kommer hållas idag 25/10 kl. 08.30, där VD presenterar rapporten. Du kan delta genom att registrera dig på nedanstående länk:
För ytterligare information om Nilörn, kontakta:
Krister Magnusson, CEO
Tel: +46704-852 114. E-post: [email protected]
Denna information är sådan information som Nilörngruppen AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2024 kl 08,00.
Generellt om Nilörngruppen
Nilörn är en ledande global aktör inom branding och design, grundad på 1970-talet. Vi är specialiserade på att skapa mervärde för varumärken genom innovativa lösningar inom etiketter, förpackningar och accessoarer, särskilt anpassade för mode- och konfektionsindustrin.
Med vårt breda kunnande erbjuder vi skräddarsydda koncept inom branding, design, produktutveckling och logistiklösningar. Genom digitala initiativ som Nilörn:CONNECT™ tillsammans med ett starkt fokus på hållbarhet och regelefterlevnad, strävar vi efter att vara en pålitlig partner för varumärken som värdesätter ansvarstagande och framåtblickande lösningar.
Nilörn har en internationell närvaro med verksamhet i Sverige, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Portugal, Hongkong, Indien, Turkiet, Kina, Bangladesh, Italien, Schweiz, Vietnam, USA och Pakistan.
Bilagor