Nepa stärker sina tillväxtinitiativ och tillsätter Ferry Wolswinkel som Chief Revenue Officer
STOCKHOLM, Sverige – Nepa har som ett ytterligare steg i sin tillväxtstrategi etablerat en ny roll och rekryterat Ferry Wolswinkel till Chief Revenue Officer (CRO) och ny medlem av ledningsgruppen. Ferry blir ansvarig för att utveckla och accelerera bolagets tillväxt, inklusive bolagets globala försäljnings- och marknadsföringsavdelning, intäktsströmmar och att optimera försäljningen inom utvalda marknader och produktkategorier. Ferry har gedigen erfarenhet från globala försäljningsroller i tech- och kundundersökningsbolag, senast som Vice President Sales i det London-baserade kundinsiktsbolaget Streetbees.
“Vi är glada över att ha lyckats rekrytera en erfaren och kompetent CRO som kommer hjälpa oss utveckla vår försäljningsorganisation. Med sitt sinne för affärer har jag stor tilltro för Ferrys färdigheter att driva Nepa mot våra tillväxtmål,” säger VD Ulrich Boyer.
“Det ska bli otroligt spännande att börja jobba på Nepa som befinner sig i framkant på marknaden för datadrivna kundinsikter. Jag ser fram emot att få jobba med kollegor i världsklass i en så pass spännande fas av bolagets tillväxtresa, och hjälpa Nepa uppnå sin fulla potential,” säger Ferry Wolswinkel.
Ferry tillträder sin nya roll den 3:e oktober. Han kommer vara stationerad på Nepas London-kontor och rapportera direkt till VD Ulrich Boyer.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrich Boyer, CEO
Nepa AB
[email protected]
+46 70 822 66 18