Nepa Indien expanderar till APAC-regionen
Nepa, ett ledande företag inom varumärkesutveckling och optimering av marknadsföring, expanderar till Asien-Stillahavsområdet (APAC) med Mumbai som regionalt huvudkontor. Esha Nagar har blivit befordrad till den nya tjänsten Head of APAC.
Nagar har arbetat på Nepa i sex år och har drivit det indiska kontoret de senaste fyra. Under tiden som regionchef har försäljningen årligen vuxit tvåsiffrigt. Nagar har över tio års erfarenhet inom marknadsundersökningsindustrin, bland annat från Kantar och Nielsen, innan hon började på Nepa. Under sin karriär har Nagar arbetat i både rådgivande roller och med affärsutveckling inom olika områden, såsom media och underhållning, konsumenthandel och konsumentteknik.
Nepa APAC har under det första kvartalet 2023 omstrukturerat teamet och strategin för expansionen till APAC, där Sydostasien och Indien är nyckelregioner. Säljteamet leds av Tejasvi Nikam och Anand TSV med fokus på olika nyckelområden. Produktteamet leds av Sunjit Saluja och Prakruti Sutaria.
“Jag är glad över att få leda expansionen i den nya regionen, särskilt då den här riktningen känns naturlig för oss. Vi har visat framgång i Indien med ett marknadsfokuserat tillvägagångssätt som är mer smidigt och lokalt än våra konkurrenters. Vi känner att det fungerat väl i regionens tillväxtmarknader och kundkategorier. Under de senaste två åren har vi lyckats göra några för oss stora affärer utanför Indien. Vi har märkt att det finns ett outforskat utrymme för en aktör som oss i regionen som verkar i gränslandet mellan konsultverksamhet och tech. Vi hjälper företag att bygga långsiktiga och varaktiga varumärken”, säger Esha Nagar, Head of APAC.
“Jag ser fram emot detta nästa steg i vår APAC-resa. Vi har visat en enorm tillväxt i Indien, men detta är bara toppen av isberget. Sedan Esha tog över 2019 har regionkontoret visat stor passion och drivkraft och detta är ännu en utveckling av Nepas globala tillväxtstrategi”, säger Ulrich Boyer, VD.
“Den ökande ekonomiska vikten av APAC medför stora möjligheter för Nepa, särskilt på grund av den växande ekonomiska betydelsen av regionens konsumentmarknader som drivkraft för tillväxten i världens efterfrågan. Vårt Indien-team har visat en fantastisk prestation i sina Asien-projekt under några år, så det känns som det rätta tillfället att dra nytta av deras kategoriövergripande expertis och rika kulturella förståelse för tillväxtmarknader för att maximera områdets potential”, säger Ferry Wolswinkel, CRO.