Naturkompaniet förlänger med Streamify. “Vill fortsätta satsa på Live Shopping i Sverige & Norge”
Naturkompaniet väljer att fortsätta samarbetet med live shopping-plattformen Streamify. Under 2022 lanserade Naturkompaniet konceptet i Sverige och Norge och fick positiv respons från kunderna. Syftet med formatet är att skapa kunskapsbaserat innehåll som inspirerar och utbildar kunden inom olika områden och aktiviteter kopplat till friluftsliv.
– En av de allra viktigaste frågorna för oss på Naturkompaniet är att inspirera människor till att spendera tid i naturen. En nyckel i det är att dela med oss av vår erfarenhet, kunskap och passion för friluftsliv och därför är det just den biten vi kommer fokusera på i vårt samarbete med Streamify. Vi ser mycket fram emot att kunna göra det live i interaktion med våra kunder, säger Sofie Saberski, marknadschef på Naturkompaniet.
– Livestream gör att vi kan interagera med våra kunder på ett mer personligt sätt och kunskap är enklare att förstå genom ett videoformat där tittarna kan ställa frågor i realtid. Vi vill kunna kommunicera med friluftsintresserade personer i hela Norge. Genom detta format kan alla vara med, oavsett var man bor, säger Trine Bekkhus, Marknadskoordinator Naturkompaniet Norge
– Vi är väldigt glada över att Naturkompaniet väljer att fortsätta samarbetet med Streamify. De har starkt fokus på utbildande Livestreams vilket skapar värde för deras målgrupp. Jag ser fram emot ett fortsatt stark, långsiktigt och värdeskapande samarbete, Rickard Lönn Head of Sales på Streamify.
Samarbetet gäller både i Sverige och i Norge. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.