Najell börjar med Live Shopping för att utbilda och komma närmare konsumenten
Najell är grundat och baserat i Lund i södra Sverige av paret Niklas och Freja. Idén till den första produkten, Babynest SleepCarrier, föddes när Niklas la sin systerdotter och hon vaknade varje gång hon lades ner
Vi tog tillfället i akt och ställde några frågor till Margret Runarsdottir, Marketing Manager på Najell inför deras satsning på Live Shopping.
● Varför startar Najell med Live Shopping?
- Vi letar hela tiden efter nya sätt att komma närmare våra kunder och det här är ett grepp som vi varit nyfikna på under en längre tid och nu är det rätt timing.
● Vilken typ av innehåll kommer ni fokusera på?
- Att bli förälder är en djungel och som blivande förälder är det många varumärken och produktkategorier att välja mellan. Vår ambition med Najell är att få människor att känna trygghet och lita på sina instinkter. Genom Liveshopping ökar vår tillgänglighet och möjlighet att visa hur produkter fungerar samt hjälpa föräldrar med olika frågeställningar.
● När är er första sändning och vad kan man som konsument förvänta sig att se?
- Stay tuned. Vi har planerat att ha vår första sändning i slutet av mars.
Vi är mycket tacksamma över förtroendet Najell har givit oss. Med starkt fokus på kund och information som kan hjälpa konsument att ta bra beslut, ser jag med spänning fram emot den första sändningen och ett långsiktigt värdeskapande samarbete säger Malin Berlin, International Sales Executive på Streamify
Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.