MyBeat sätter nytt historiskt försäljningsrekord – uppskalning av försäljningsorganisationen ger resultat
MyBeat AB har i januari satt ett nytt historiskt försäljningsrekord, vilket bekräftar bolagets strategiska satsning på att utveckla sin försäljningsorganisation. Rekordet ligger i linje med de mål som tidigare kommunicerats i PM:t den 10 januari 2025, med målet om en 202% omsättningstillväxt för bokslutsåret 2025.
Rekordsiffror och tillväxt
Under januari ökade antalet tecknade tjänster med 71 % jämfört med försäljningen i december, vilket innebär att det tidigare försäljningsrekordet överträffades med 38,9 %. Dessa siffror tyder på att de intensifierade försäljningsinsatserna börjar ge effekt.
Internutbildningar och ökad produktion
En stor del av ökningen kan tillskrivas de interna utbildningarna inom kommunikation och försäljning, vilka har bidragit till en mer effektiv kommunikation. Den ökade produktionen, särskilt inom B2B, har även stärkt MyBeats förmåga att möta den växande efterfrågan.
Framtidsutsikter
MyBeat förväntar sig att de intensifierade försäljningsinsatserna kommer att fortsätta ge positiva resultat under de kommande månaderna. Bolaget är övertygat om att denna utveckling ytterligare kommer att stärka marknadspositionen och My Beat fortsätter att stärka sin försäljningskapacitet
– Resultatet visar att satsningarna på att förbättra interna processer och medarbetarnas kompetens ger utdelning. Vi ser nu hur en utvecklad försäljningsorganisation bidrar till en ökad försäljningskapacitet, säger Erik Vennerlund, försäljningschef på MyBeat.
– Insatserna vid integreringen av B2B-segmentet ger också positiva resultat. Vi har noterat en ökning i efterfrågan och intresse, vilket tyder på att initiativen för att stärka vårt B2B-erbjudande har effekt. Jag är övertygad om att vi har goda möjligheter att fortsätta växa inom detta segment, säger Bejron Zenelov, ansvarig för MyBeats B2B-segment.
Om MyBeat AB
MyBeat är en oberoende svensk mobiloperatör och elleverantör som erbjuder mobiltelefoni, mobilt bredband och el till konkurrenskraftiga priser. Med ett starkt fokus på kundservice är MyBeat dedikerat att ge kunderna en bra upplevelse, med tillgänglig kundsupport via telefon och e-post.
För mer information, vänligen kontakta:
Olav Kalve, VD
E-post: [email protected]
Telefon: +47 906 92 993