Motion Display får order värd 1,5 MSEK
Framgångarna för Motion Display i USA fortsätter och bolaget har fått en ny strategiskt viktig order avseende ett flertal varumärken. Orderns storlek uppgår till 1,5 MSEK.
En ledande leverantör av alkoholhaltiga drycker har lagt en beställning till ett värde av 1,5 MSEK. Det är nio olika varumärken inom olika dryckeskategorier som deltar i beställningen. Displayerna kommer att distribueras rikstäckande i USA till flera marknader, inklusive spritbutikskedjor. Leverans sker under första kvartalet 2022.
”Den första beställningen förra året från vår kund inkluderade tre olika varumärken. I den andra ordern växte det till sex varumärken. I år har det ökat till nio olika varumärken. Det är en stark indikator på att våra displayer hjälper våra kunder att öka försäljningen och vinna slaget om uppmärksamhet i butikerna, säger Jakob Nilsson, chef för Motion Display USA, och fortsätter: ”Det är en prioritet för oss att nå ut med våra displayer till nya butikskedjor och marknader. Det är vad det här programmet handlar om”.
Anna Engholm, VD på Motion Display tillägger: “Vår produkt fungerar som sökmotoroptimering i den fysiska butiken. Vi lyfter fram produkter och gör dem synliga, säger hon. Med denna order tar vi ytterligare ett viktigt steg att etablera oss inom nya butikssegment på den amerikanska marknaden.”
För ytterligare information
Anna Engholm, VD Motion Display Scandinavia AB, +46 (0) 709 79 35 04
Denna information är sådan information som Motion Display Scandinavia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2021.
Motion Display är den ledande globala tillverkaren av skyltar till detaljhandeln baserade på elektroniskt papper och erbjuder nya lösningar för effektiv marknadsföring i butik. Bolaget grundades i Uppsala 2005 av Erik Danielsson, tidigare koncernchef för Pharmacia AB och grundare av bland annat Pricer AB, världsledande leverantör av ESL (Electronic Shelf Labels). Bolaget har utvecklat ett revolutionerade sätt att göra reklam vid varan i butiken, där mer än 70 procent av köpbesluten tas. Bolagets displayer drivs av små batterier och kan blinka och samtidigt förmedla olika budskap i en rullande sekvens. Omfattande dokumentation visar på såväl starkt ökad uppmärksamhet som drastiska försäljningsökningar vid användning av blinkande skyltar från Motion Displays. Displayernas extremt låga strömförbrukning och dess pappersliknande egenskaper, gör att displayerna hanteras lika enkelt som traditionella pappers- och plast-skyltar med statiska budskap.