Michael Løve lämnar MEKO:s styrelse - Börskollen

Michael Løve lämnar MEKO:s styrelse

Michael Løve har meddelat MEKO:s styrelse att han lämnar sitt uppdrag som styrelseledamot för att fullt ut kunna fokusera på sin roll som vd i det danska energiföretaget OK. Rekryteringen av en efterträdare inleds omgående.

Michael Løve valdes in i MEKO:s styrelse 2020 och har under denna tid även innehaft rollen som vd för OK i Danmark. Under 2024 har OK ingått ett avtal om att genomföra en större investering i livsmedelskedjan Coop Danmark, vilket nyligen blivit godkänd av de danska konkurrensmyndigheterna. Godkännandet gör att Michael Løve nu meddelat MEKO:s styrelse att han avgår.

”I och med detta kommer min roll som vd i OK att kräva mer tid, vilket gör att jag tyvärr måste avsäga mig uppdraget som styrelseledamot i MEKO. Jag har verkligen uppskattat att få arbeta tillsammans med övriga styrelsen och med MEKO:s ledning, som lyckats skapa tillväxt och viktiga värden under dessa år. Jag är övertygad om att bolaget är på rätt väg och kommer att fortsätta stärka sin ställning som branschledare på den oberoende fordonseftermarknaden i norra Europa”, säger Michael Løve i en kommentar.

MEKO:s styrelseordförande Dominick Zarcone säger: ”Vi tackar Michael för hans bidrag till MEKO under de senaste åren och önskar honom fortsatt framgång med sina ansvarsområden på OK.”

Rekryteringen av en ersättare inleds omgående.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dominick Zarcone
Styrelseordförande, MEKO
Telefon: +46 (0)8-464 00 00

Anders Oxelström
Kommunikationsdirektör, MEKO
Telefon: + 46 73 522 52 42
Mail: [email protected]

Michael Løve lämnar MEKOs styrelsehttps://mb.cision.com/Main/550/4009702/2896249.pdf

Nyheter om MEKO

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande