McDonald's och Albert ingår långsiktigt partnerskap i Norden
McDonald’s och eEducation Albert ("Albert"), en ledande nordisk EdTech-aktör, ingår nu ett långsiktigt partnerskap, med syfte att skapa mervärde för barnfamiljer i Norden.
McDonald’s kommer under sommaren att lansera en större satsning mot målgruppen barnfamiljer för att öka medvetenheten om och användandet av sin app. I satsningen ser de Albert som ett välmatchat partnerskap. Initialt kommer Albert att synas i McDonald’s app med ett exklusivt erbjudande, samt på ytor i deras restauranger runt om i landet. Båda bolagen ser goda möjligheter i ett långsiktigt partnerskap och vill skapa ytterligare värde för barnfamiljer i Norden. Samarbetet inleds i Sverige under juni månad.
“Vi ser mycket positivt på samarbetet med McDonald’s och när de berättade om sin satsning på just barnfamiljer kändes det som en självklarhet att inleda ett partnerskap. Vi ser fram emot att skapa en långsiktig relation och det initiala samarbetet ger oss möjlighet att nå ut till fler barnfamiljer via McDonald’s kanaler där vi samtidigt kan ge ett mervärde i form av roligt lärande till deras kunder", säger Kajsa Lernestål, Marknadschef på Albert.
“Som Sveriges mest familjevänliga restaurang är det en självklarhet att vi vill engagera oss i frågan om barns lärande och göra det möjligt för fler barn att få de nödvändiga kunskaperna i bland annat matematik. Vi är mycket glada över att få jobba med denna utmaning tillsammans med just Albert som vill demokratisera kunskap och göra det på ett lättillgängligt och underhållande sätt”, säger Linnéa Andersson, Digital Manager på McDonald’s.