MavshackLive.in sålde över 86 % fler produkter under oktober i jämförelse med föregående månad
MavshackLive.in har slagit ett nytt rekord och ökade antalet sålda enheter med över 86% under oktober jämfört med september och når därmed en ny högsta nivå för månatliga sålda enheter.
Antalet användare och kunder fortsätter att stadigt öka månad efter månad, precis som det har gjort sedan lanseringen förra året. Antalet användare (personer som har registrerat sig) har ökat med över 22 % till nästan 28 000, medan antalet kunder (personer som har köpt minst 1 produkt) har ökat med över 16 % till över 10 350. Framgångsfaktorn kan dels förklaras med att MavshackLive dels är en traditionell e-handlare samt med Mavshacks Live-video funktionalitet vilket gör det enklare för de Indiska konsumenterna att fatta ett välinformerat beslut. Detta leder även till färre returer och därmed en mindre klimatpåverkan.
Mavshacks plattform fortsätter att växa med dels fler kunder och fler sålda produkter samt även fler påkopplade varumärken som ser MavshackLive som en utmärkt plattform att växa sin affär. För tillfället är det närmare 200 företag som har valt MavshackLive som försäljningsplattform för sina produkter.
Mavshacks vd Anand Jhingan kommenterar utvecklingen i Indien;
"The numbers this month are testament to all the hard work put in by the team over the last few months to streamlining operations as well as the push we have given last month to our marketing efforts. This was done to strategically coincide with the Diwali season so as to achieve maximum effect. Diwali falls on Nov 12 this year and we will continue our efforts to better these results in the month of November as well."
I de bilaga graferna nedan kan ni följa utvecklingen för Mavshackslive.in sedan starten i november 2022.
För fullständigt pressmeddelande inklusive grafer och bilder, se bifogat dokument.
För mer information om Mavshack, besök mavshack.se eller kontakta:
Anand Jhingan, vd, Mavshack AB, Telefon 08 - 124 51 790
Mavshack är ett globalt mjukvaruföretag som sedan 2007 är specialiserat på streaming. Företagets primära produkt är en egenutvecklad och molnbaserad plattform för liveshopping med vilka varumärken kan producera direktsänt och interaktivt videoinnehåll i marknadsföringssyfte. Plattformen gör det möjligt för företag att erbjuda digitala shoppingupplevelser som kan distribueras via webbplatser, sociala medier och andra digitala kanaler. Mavshacks liveshoppingsatsning startades under 2020 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på www.mavshack.se