Månadsrapport för januari-februari 2022
SOZAP lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal under januari och februari månad.
Januari 2022
Antal månatliga användare (MAU) uppgick till strax över 1 miljon, en ökning med 20 procent mot föregående månad och en minskning med 15 procent jämfört med samma period föregående år.
Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 70 tusen, en ökning med 18 procent mot föregående månad och en minskning med 19 procent jämfört med samma period föregående år.
Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,081 USD, en liten minskning med 2 procent mot föregående månad och en ökning med 31 procent mot föregående år.
Februari 2022
Antal månatliga användare (MAU) uppgick till 1,2 miljoner, en ökning med 18 procent mot föregående månad och en ökning med 13 procent jämfört med samma period föregående år.
Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 85 tusen, en ökning med 20 procent mot föregående månad och en ökning med 8 procent jämfört med samma period föregående år.
Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,070 USD, en förväntad minskning med 13 procent mot föregående månad och en förväntad minskning med 12 procent mot föregående år.
SOZAP rapporterar från januari 2022 varje månad antal månatliga användare (MAU), tidigare har genomsnittligt antal månatlig användare rapporterats.
”Ökad MAU och antal dagligt aktiva användare (DAU) är resultatet av lanserade uppdateringar som både haft en mycket positiv effekt på organisk trafik och möjliggjort utökade user acquisition-kampanjer för ARMED HEIST. Under perioden har vi bytt leverantör av underliggande medlingsplattform för annonsvisningar. Den nya plattformen förväntas ge högre annonsintäkter på sikt, men övergången till denna nya plattform innebar en tillfällig negativ påverkan på denna periods ARPDAU.” Rade Prokopovic, VD.
ARMED HEIST
Bolaget fortsätter optimeringsarbetet med fokus på bibehållandet av användare (Retention) och öka intäkten per spelare (ARPU).
”Under det första kvartalet arbetar teamet med att ytterligare optimera spelets alla delar samt färdigställandet av flerspelarläget (PVP) med planerad lansering under det andra kvartalet 2022.”
LEGENDS OF LIBRA
Bolaget fortsätter arbeta aktivt med att utveckla och utvärdera spelet med målsättning att lansera spelet globalt under första kvartalet 2022.
”Legends of Libra är vårt första casual spel och vi har för avsikt att lansera spelet fullt ut på båda plattformarna Apple och Google, med målsättningen att attrahera tillräckligt mycket organisk trafik för att fortsätta utvecklingen.”
SPELLS AND LOOT
Bolaget fortsätter arbeta aktivt med att utvärdera och vidareutveckla spelets design.
PUZZLE RUN
Puzzle Run är bolagets första spelprototyp utvecklad enligt bolagets MVP-strategi. Spelet återanvänder grundelement från Legends of Libra och riktar sig till en casual-publik. Bolaget har som målsättning att inleda de första marknadstesterna under det första kvartalet 2022.
HUNTER MERGE
Hunter Merge är bolagets andra spelprototyp utvecklad enligt bolagets MVP-strategi. Spelet är en casual-shooter och riktar sig till en manlig publik. Bolaget har som målsättning att inleda de initiala marknadstesterna under det andra kvartalet 2022.
”Vi går in i det nya året med tillväxt i ARMED HEIST:s användarbas och trots det förändrade marknadsläget för riktade annonser ser jag fortsatt positivt på möjligheten att kunna utöka vår user acquisition. Med vår MVP-process har vi accelererat vår utvecklingstakt med flera nya projekt i pipeline. Jag är förväntansfull över våra nya spel och stolt över våra team som på allt kortare tid nu omvandlar spelkoncept till spelprototyper redo att lanseras på marknaden. ” Rade Prokopovic, VD.