Madeilene Södarv ansluter till CDON som Chief Customer Officer
MADEILENE SÖDARV ANSLUTER TILL CDON SOM CHIEF CUSTOMER OFFICER
CDON AB ("CDON") utser Madeilene Södarv till Chief Customer Officer ("CCO") som börjar 02 april 2022. Madeilene kommer att ingå i ledningsgruppen och ansvara för vidareutvecklingen av kundupplevelsen och marknadsföring.
Madeilene ansluter till CDON från Ikano Bank som är en ledande konsumentfinansieringsbank där hon var Head of Customer Experience. Hon har stor kompetens inom digital strategi, kundinsikt och marknadsföring från sin tid på företagen E.ON, Duni och Ottoboni Group.
"Jag är glad över att kunna välkomna Madeilene till CDON. Hon kommer att vara en nyckelspelare i att vidareutveckla och implementera våra många initiativ relaterade till kundupplevelsen och varumärkesutveckling.", säger Peter Kjellberg, VD
För ytterligare information kontakta:
Peter Kjellberg
CEO
E-post: [email protected]
Certified Adviser
FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.
Telefon: +46 (0) 8 528 00 399
E-post: [email protected]
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Madeilene-Sodarv-ansluter-till-CDON-som-Chief-Customer-Offic.pdf
Om CDON
CDON grundades 1999 och är idag Nordens största marknadsplats. Under 2020 hade vi över 120 miljoner besök och 2,3 miljoner aktiva kunder. Kunderna kan välja att handla och jämföra priser på miljontals produkter vilket är det överlägset bredaste sortimentet bland nordiska e-handlare. Över 1 500 handlare erbjuder sitt sortiment på CDON:s plattform för att öka sin försäljning. Detta ger CDON ett brett sortiment som omfattar miljontals produkter inom film, musik, TV- och datorspel, kontorsvaror, böcker, leksaker, hemelektronik, vitvaror, sport, friluftsprodukter, skönhetsvård, mode, skor, datorer och datorprodukter. CDON är listat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet CDON.