Löfbergs tillsammans med Thinc-bolaget Context Media och kommunikationsbyrån +1 vann Guld i den prestigefyllda reklamtävlingen 100-wattaren
Thinc-bolaget Context Media´s kund Löfbergs vann i slutet av förra veckan guld i den prestigefyllda reklamtävlingen 100-wattaren. I det vinnande teamet ingår kommunikationsbyrån +1 och Thinc-bolaget Context Media som stod för mediestrategi och medieköp.
Motivering från 100-wattaren juryn:
”Att lyckas väcka liv i ett slumrande varumärke efter 20 år, i en kategori där vanans makt regerar är ingen lätt uppgift. Men genom att vara sann mot sitt DNA lyckades årets vinnare av 100-watt återta tätpositionen inom kategorin med en enastående tillväxt. Det är kommunikation värd att gå upp för!”
Löfbergs är de enda i kaffekategorin som ökar, med hela +42%, när kategorin minskar med -7%. Löfbergs marknadsandel har ökat från 17% 2022 till 24,5% 2023.
”Såklart oerhört stolt över att vara en del av teamet i denna framgång. Vi har gjort det bra och vi har gjort det tillsammans på riktigt”, säger Staffan Petersson kundansvarig på Context Media.
Om 100-wattaren
100-wattaren är en reklamtävling som belönar kommunikation som fungerar. Tävlingen handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Tävlingen ägs och arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.