LMK Group stärker kommersiellt fokus – utser Chief Commercial Officer
LMK Group, den största matkasse-leverantören i Norden, utser Klaus Toft-Nørgaard som CCO. Klaus, vars nuvarande roll är Chief Business Development Officer, kommer i sin nya roll att ansvara för affärsutveckling, kundupplevelse samt försäljning & marknadsföring. Som en konsekvens av den nya organisationsstrukturen har nuvarande Chief Marketing Officer, Ulrika Wallin, meddelat att hon har beslutat sig för att lämna företaget för att anta nya utmaningar.
Klaus har över 30 års erfarenhet från kommersiellt ledarskap inom livsmedelsindustrin, grundade företagets danska verksamhet Retnemt som köptes av LMK Group 2016 och är sedan dess aktiv i företagets ledning. Han antar sin nya roll 1 mars.
- Genom att konsolidera ledningsgruppen och samla ansvaret för affärsutveckling, kundupplevelse, sälj och marknadsföring kommer vi att få bättre koordination av våra kommersiella aktiviteter. Klaus erfarenhet av matkassebranschen är unik och gör honom väl lämpad för den här rollen, säger Walker Kinman, vd för LMK Group. Ulrika har varit en viktig person i vår ledningsgrupp och är en uppskattad ledare för marknadsavdelningen. Jag vill tacka Ulrika för hennes bidrag och önska henne lycka till i framtiden, säger Walker.
LMK Group har under året fokuserat på att integrera de lokala verksamheterna i en gemensam struktur, effektivisera produktionsenheterna samt att utveckla kunderbjudandet till 100% kundunika måltidslösningar.
- Vi är ett lönsamt bolag med stabil ekonomi och behöver nu fokusera på att utvidga vårt kunduniversum så att fler får upp ögonen för hur matkassar kan förenkla vardagen och ge ny glädje till matlagningen och middagsstunden, säger Klaus Toft-Nørgaard. Jag ser verkligen fram emot att driva det arbetet tillsammans med mina kollegor, avslutar Klaus.