LloydsApotek i samarbete med Kvix
LloydsApotek och Kvix ingår ett samarbete där hälsan står i centrum. Med sitt stora och varierande utbud har den digitala onlineplattformen för träning och wellness, Kvix AB ingått ett större samarbete med den nytänkande apotekskedjan Lloyds Apotek.
Kvix växer stadigt, över 60 000 medlemmar har visat intresse att nyttja tjänsten sen start. I takt med medlemmar har även utbudet ökat, idag finns tillgång till mer än 110 pass och föreläsningar per vecka, vilket gör Kvix till Sveriges idag största livestreaming-plattform inom segmentet träning och wellness. Kvix affärsmodell med free och premium gör tjänsten attraktiv på marknaden i sitt segment.
För LloydsApotek som dagligen arbetar med hälsan i fokus och att inspirera, vägleda och rådge kring ett mer hälsosamt liv blir detta ett sätt att skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande kopplat till holistiskt välmående. LloydsApotek har idag 74 apotek runt om i Sverige samt en fullskalig e-handel, och erbjuder bla. hudanalyser, värkrådgivning samarbete med digital vårdgivare och nu även träning och hälsa genom Kvix.
”På LloydsApotek drivs vi av nytänkande lösningar som möjliggör ett hälsosammare liv. Vi arbetar dagligen för bättre hälsa och ett friskare Sverige. Att arbeta för ett friskare Sverige handlar i grunden mycket om hur vi idag kan leva mer hälsosamt och mer proaktivt ta hand om vår helhetshälsa. Samarbetet med Kvix är ett led i detta arbete där vi möjliggör för fler att lättare få tillgång till all typ av träning för sitt mentala och fysiska välmående, på sina egna villkor och när det passar. Att dessutom socialt under passen kunna få tips av instruktören och motivera andra ser vi bygger en gemenskap och fokus på långsiktig hälsa”, säger Annelie Söderberg, Marknadschef LloydsApotek.
Genom samarbetet med Kvix kan LloydsApotek ge ytterligare mervärden för deras medlemmar, i linje med deras vision att arbeta för ett friskare Sverige. Genom partnerskapets kommer medlemmarna ta del av inspiration och tips i allt från magdans till mentalt välmående.
”Vi är väldigt glada för samarbetet med LloydsApotek, det är ett bra betyg på att vår tjänst och utbudet vi idag erbjuder tilltalar många, det är ett steg helt i rätt riktning. Kvix är en folkrörelse, hälsan är i fokus och alla är välkomna. I samarbetet har vi valt att lyfta och erbjuda olika pass varje vecka. Samarbetet innebär också att Kvix medlemmar får ett fint tillskott inom flera av de expertområden som Lloyds representerar.” Säger Vlora Ramadani, CMO på Kvix.
Dessutom är välmående för den egna personalen centralt i detta samarbete.
”Våra anställda har väldigt olika arbetstider och befinner sig på olika orter. För att fokusera på ett hållbart arbetsliv, är det viktigt att utbudet ska finnas tillgängligt när det passar. Det tror vi dessutom skapar en gemenskap och ett engagemang”, tillägger Annelie Söderberg.