Litium vinner kund i USA
En stor amerikansk distributör av byggmaterial, med verksamhet i över 20 delstater, har valt Litiums plattform som nav i sin nya e-handelslösning. Lösningen implementeras av Litiums globala partner Columbus. Litium har därmed vunnit sin första kund i USA.
”Glädjande att vårt fina samarbete med Columbus nu bär ytterligare frukt på en global scen. Den här affären markerar starten på nästa fas i våra expansionsplaner. Ett viktigt kvitto på att vår plattform och affärsmodell är konkurrenskraftig internationellt, vilket vi varit väldigt säkra på, men beviset ligger ändå i konkreta affärer”, säger Litiums vd Patrik Settlin.
Litium erbjuder en snabb, kraftfull och flexibel e-handelsplattform för effektiv digital försäljning världen över. Plattformen distribueras till marknaden via ett starkt partnernätverk. Denna modell ger skalbarhet i affären och en stor valfrihet för kunden.
”Vår långa erfarenhet med Litium på den skandinaviska marknaden kombinerat med Litiums Accelerator för B2B och våra standardintegrationer mot ERP, i det här fallet Infor M3, skapar riktig snabb ROI och står sig väldigt starkt i internationell konkurrens”, säger Andreas Olldén, Global Business Line Executive på Columbus.
Att Litium nu tillsammans med Columbus tecknar avtal direkt med kunder i USA är en strategiskt och kommersiellt viktig milstolpe för den framtida affären.
Denna information är sådan som Litium är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-19 21:43 CET.