Lindex väljer Avensia som strategisk implementationspartner i sitt CRM-arbete
I arbetet med att skapa en ännu bättre kundresa har Lindex valt att implementera Voyado som plattform för CRM och marketing automation. I det strategiska och taktiska arbetet tar Lindex hjälp av Avensias rådgivare som är specialiserade på relationsskapande handel.
Voyado kommer att ge Lindex en större flexibilitet och frihet att använda kunddata för att skapa mer relevant innehåll och kommunikation. Genom ökad relevansstyrd kommunikation ser Lindex att de kommer att få ännu lojalare kunder. Det krävs dock ett gediget förarbete för att lyfta över den befintliga datan till ett nytt system med en ny logik, och för att få ut det mesta av systemet.
Vi arbetar som en brygga mellan IT-avdelningen och verksamheten. Det finns ett tekniskt verktyg på plats, och Avensia kommer att bistå Lindex med att implementera sin CRM-strategi och översätta de affärsmässiga behoven till rätt systemlogik. Våra experter inom CRM och kundlojalitet har både teknisk och strategisk kompetens och lång erfarenhet av relationsskapande handel. Här har kunddatan en viktig roll, men det är minst lika viktigt att organisationen som hanterar den kan använda den på rätt sätt, säger Robin Gustafsson, VD på Avensia.
Förutom att tillsammans med Lindex team planera och genomföra implementationen av Voyado kommer Avensias experter kunna stödja Lindex i arbetet med att definiera och implementera olika kundsegment för att kunna erbjuda mer personaliserade kundupplevelser. De kommer också att vara med i arbetet med att bygga upp nya kundresor i Voyado, som grund för marketing automation. När förarbetet är gjort och systemet är implementerat, kommer Lindex att kunna arbeta ännu mer datadrivet, mer skalbart och effektivt på alla sina marknader genom mer relevant kommunikation och nya kundupplevelser.
Lindex har valt Avensia som partner för implementering av Voyado eftersom Avensia har rätt mix av strategisk och systemmässig kompetens. Avensia har stöttat Lindex i CRM arbetet under en längre tid och har god kunskap om våra ambitioner och vår verksamhet. Voyado kommer ge oss möjlighet att utveckla kundupplevelser på ett nytt sätt och tillåta oss att jobba på ett smidigare och mer centraliserat sätt med vår lojalitetsarbete, säger Therese Blom, Sales Channels Operations Manager på Lindex.