Kvix och TWEEK Sweets i samarbete för godare vanor
Kvix som idag är Sveriges snabbast växande plattform inom livesänd wellness, med sina snart 60 000 medlemmar, inleder ännu ett samarbete, nu med marknadsledande TWEEK Sweets för bättre och mer medvetna val.
I lagom tid inför påsken, godisbranschens julafton, och vårveckan när svenskarna äter mest godis kommer Kvix och Tweek Sweets att inleda sitt samarbete som innebär bland annat aktiviteter för bättre vanor.
Genomsnittssvensken äter 30 kilo godis om året enligt statistik. Nu vill Kvix inspirera medlemmarna till fler smartare val och denna gång gäller det godishyllan.
TWEEK Sweets är företaget som revolutionerat godisvärlden med sina innovativa ingredienser och naturliga råvaror. TWEEKs godis innehåller upp tilll 95 % mindre socker och upp till 45 % färre kalorier än traditionellt godis, har ett högt fiberinnehåll och enbart naturliga smak- och färgämnen.
Till påsken kan du med ett TWEEKogram skicka en låda påskgodis med säsongsfavoriten Easter Eggs till någon du håller nära och samtidigt kan du unna dig rörelseglädje med hela familjen via Kvix plattform.
”För oss på Kvix, med vårt folkliga, långsiktiga mål för hälsa är TWEEK med sitt tydliga uppdrag för bättre val en självklar partner”, säger Vlora Ramadani, CMO på Kvix.
I Sverige är vi idag mer hälsomedvetna, efterfrågan på naturliga livsmedel utan tillsatser och onödigt socker ökar, samtidigt vill vi inte göra avkall på njutning. Kvix vision för en hållbar hälsa passar väl ihop med TWEEK’s vision om att revolutionera godisvärlden.
”Kvix, precis som TWEEK, ser utmaningar och hot mot vår hälsa i dagens samhälle. Vårt uppdrag är att uppmuntra alla att göra nya smartare val i vardagen, därför känns detta samarbete helt rätt för oss”, säger Sasha Naess, Marknadschef på TWEEK Sweets.