Kjell lanserar onlineaktören Av-Cables på svenska marknaden
Kjell Group fortsätter att växa – och har nu etablerat ett nytt varumärke på den svenska hemelektronikmarknaden. Danmarks ledande onlinehandel för kablar och tillbehör till hemelektronik, Av-Cables, har nu slagit upp portarna även i Sverige. Bolaget förvärvades av Kjell Group 2021 och har idag en branschledande kundnöjdhet, vilket baseras på data från Trustpilot.com där Av-Cables har ett medelbetyg om 4,9 av 5,0 baserat på över 135 000 omdömen.
- Vi är övertygade om att Av-Cables snabba service och leverans, breda sortiment och konkurrenskraftiga priser kommer att uppskattas lika mycket av de svenska konsumenterna som det har gjorts av de danska. Med både Kjell & Company och Av-Cables på den svenska marknaden har vi två omtyckta varumärken vars kunderbjudande kommer att komplettera varandra mycket bra, säger Andreas Rylander, koncernchef på Kjell Group.
Av-Cables, som är en renodlad e-handel, grundades 2006 och har idag över 29 000 produkter redo att skickas från det egna lagret.
- Vårt fokus på snabb service, låga priser och ett brett sortiment har efterfrågats av konsumenterna det senaste året, och vi har idag fler kunder än någonsin. Vi har jobbat länge och hårt för att för att kunna ge samma oslagbara erbjudande till de svenska konsumenterna, och är väldigt stolta över att nu ha slagit upp portarna på den svenska marknaden, säger Max Svanberg, vd på Av-Cables.
Redan nu kan alltså konsumenter i Sverige klicka hem sina produkter från Av-Cables.se.
- Under 2023 kommer vi successivt att trappa upp vår kommunikation i Sverige för att bygga upp kännedom om varumärket, fortsätter Max Svanberg.
Av-Cables är främst verksamma inom produktkategorierna mobiltillbehör, ljud, nätverk och datortillbehör. De senaste åren har bolaget uppvisat en kraftig tillväxt inom dessa prioriterade produktkategorier och stärkt sin marknadsposition. Under 2022 uppgick Av-Cables nettoomsättning till 332,4 MSEK, och nyligen blev bolaget nominerade till årets e-handlare av Dansk Erhverv (danska handelskammaren).
- Etableringen av Av-Cables på den svenska marknaden är ett viktigt strategiskt steg för koncernen, där vi för första gången kombinerar våra två varumärken på en och samma marknad. Med Kjell & Companys fokus på kunskap och service samt Av-Cables oslagbara erbjudande inom prisvärdhet och sortiment har vi nu flera verktyg för att tillgängliggöra den bästa tekniken för konsumenten, säger Andreas Rylander.