Kiliaro lanserar stor tävling med Turkish Airlines
Tusentals användare registrerade redan under första timmen.
Kiliaro är den nya svenska sociala appen där du kan lagra, strukturera och delar dina livsminnen på ett enkelt sätt, med hög säkerhet och integritet.
Sedan årsskiftet har bolaget arbetat med att etablera sig på den turkiska marknaden för att bygga en långsiktig närvaro och nå ut till befolkningen på ca 80 Miljoner människor.
Under veckan lanserades en tävling med Turkish Airlines där en vinnare får hela
100 000 Miles-poäng och ytterligare 10 vinnare vinner 10 000 poäng var. Poäng som vinnarna fritt kan använda till att köpa resor, boka boenden, hyra bil eller använda på Turkish Airlines Miles&Smiles shop.
Resultat hittills har varit över förväntan och tävlingen har fått en stor spridning internationellt där tusentals användare registrerade sig redan under första timmen.
Anledningen till att tävlingen blivit så slagkraftigt är för att priset är av betydande belopp. För att på vanligt sätt tjäna 100 000 Miles-poäng behöver man göra många transaktioner för att nå upp till poängen.
Kampanjen pågår till den sista augusti och nå ut till cirka 12 miljoner människor världen över.
Reglerna för att delta i tävlingen är enkla. Allt man behöver göra är att ladda ner appen, skapa minst ett event/album som man delar med vänner. En enkel process som gör att användarna snabbt sätter sig in i tjänsten och förstår nyttan.
Att användarna bjuder in andra vänner gör att den organiska användartillväxten främjas på ett naturligt sätt.
Det här är bara det första samarbetet i ledet på många som vi kommer genomföra framöver. För varje sådan kampanj vi gör tar vi med oss massor med lärdomar och insikter som vi implementerar till nästa satsning, säger VD:n Elie Komo.