Jarambas plattform finns nu tillgänglig för alla Alberts kunder och nya kundgruppen responderar väl på marknadsföringsaktiviteter
eEducation Albert (”Albert”), en ledande Nordisk EdTech-aktör, har slutfört den tekniska och operationella integrationen av Jaramba som förvärvades i december 2021. Jarambas plattform, med fokus på läsa, räkna och lärande spel för barn mellan 2-5 år, finns därmed tillgänglig för alla Alberts kunder.
Jaramba är en av Sveriges mest populära appar för barn i Apples och Googles plattformar. Jaramba fokuserar främst på ålderskategorin 2-5 år och erbjuder innehåll som bland annat bygger på IP-rättigheter till välkända barnkaraktärer.
Syftet med förvärvet av Jaramba var att komplettera Albert med en ny kund- och produktkategori. Integrationen påbörjades i januari med två fokusområden, dels att experimentera på kundanskaffningsaktiviteter för att få nya insikter om målgruppen, dels att tillgängliggöra Jaramba för Alberts kunder.
Utöver att alla Alberts kunder nu har obegränsad tillgång till Jarambas innehåll, har Jarambas plattform också integrerats i Alberts plattform för dataanalys för att på så sätt optimera produktutvecklingen framåt på bästa sätt. Tidiga data visar att den nya målgruppen i form av föräldrar till barn i åldrarna 2-5 år svarar mycket väl på de marknadsföringsinsatser som hittills genomförts, samtidigt som de använder produkten i hög utsträckning.
”Vi är stolta över vår organisation som på bara några månader kunnat integrera Albert och Jaramba, och samtidigt glada att våra initiala hypoteser om Jaramba nu också valideras i praktiken. Sammantaget bidrar den tidiga marknadsförings- och produktanvändningsdatan till att vår positiva bild av Jaramba förstärks ytterligare. Vi är övertygade om att Jaramba kommer kunna bidra stort i den fortsatta tillväxten av Alberts konsumentaffär”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.