Humana stärker koncernledningen med Gabriella Reuterswärd i rollen som Chief Marketing Officer
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Humana stärker koncernledningen med Gabriella Reuterswärd i rollen som Chief Marketing Officer

Humana AB utökar koncernledningen och tillsätter Gabriella Reuterswärd i rollen som Chief Marketing Officer. Gabriella Reuterswärd kommer närmast från rollen som Marketing Director på Norlandia Care.  

Gabriella Reuterswärd har mångårig erfarenhet inom hälso- och omsorgsbranschen. Hon har bland annat haft ledande befattningar på Norlandia Health and Care Group, Frösunda Omsorg och Thomson Reuters. 

-Humana har högt ställda målsättningar om att öka sin närvaro och synlighet på de marknader där vi är verksamma. Gabriella har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som jag är övertygad kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Tillsättningen av Gabriella markerar ett viktigt steg framåt för Humana när vi fortsätter att förnya och leda utvecklingen inom den nordiska omsorgen, säger Nathalie Boulas Nilsson, Humanas vd och koncernchef. 

-Jag ser fram emot att ta mig an min nya roll. Humanas viktiga tjänster ligger mig varmt om hjärtat och företagets tydliga värderingar samt ledande position i branschen, gör det till en inspirerande arbetsplats. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet fortsätta att utveckla varumärket, driva tillväxt och bidra till att leverera bästa möjliga omsorg för våra kunder och klienter, säger Gabriella Reuterswärd.

Gabriella Reuterswärd kommer att ingå i Humanas koncernledning.

För mer information, vänligen kontakta: 

Ewelina Pettersson, Ansvarig investerarrelationer, 073 074 79 12, [email protected]   

Nyheter om Humana

Läses av andra just nu

Om aktien Humana

Senaste nytt