Hudvårdsvarumärket Emma S
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Hudvårdsvarumärket Emma S. Skincare väljer att satsa på Live Shopping med Streamify

Det svenska hudvårdsvarumärket Emma S. Skincare vill göra det enklare för kunden att interagera med varumärket och att handla via deras e-handel. Satsningen på Live Shopping görs tillsammans med Streamify och ambitionen är att inspirera och utbilda kunderna till köp.
 

Live shopping kommer att göra det enklare för kunden att shoppa våra produkter under sändning, samtidigt som vi kan interagera med våra tittare. Vi ser även kanalen som en möjlighet att fylla EmmaS.com med inspirerande och guidande innehåll som kunden kan återkomma till i vårt live shopping-bibliotek, säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Emma S. är ett ledande svenskt hudvårdsvarumärke som via sin e-handel och återförsäljare som KICKS, Lyko, Åhléns och Apoteket säljer veganska, svenskproducerade hudvårdsprodukter i Skandinavien. Nu väljer de alltså att utforska formatet live shopping och gjorde under onsdagen den 1 februari sin första live shopping-sändning. (Se sändningen här: https://emmas.com/sv/live-shopping)

Varför väljer Emma S. Skincare att på Live shopping?
– “Vi ser att rörligt innehåll växer och att våra kunder verkligen vill lära sig mer om hudvård och våra produkter. Vi har under en längre tid haft livekvällar på vår Instagram med mycket fin respons och ett stort engagemang hos våra kunder. Nu vill ta våra live-kvällar till nästa nivå och live shopping känns som en självklar del i detta”, säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Hur kommer Emma S. Skincare att använda kanalen?
– Under året kommer Emma Wiklund, tillsammans med gäster, att djupdyka i olika teman inom hudvård och skönhet. Vi kickstartade den 1 februari där Emma och vår egen utbildare Andreas Carlsson djupdök i ämnet ”aktiva ingredienser”, säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Varför föll valet på Streamify?
– En prisvärd och flexibel lösning för ett litet bolag som oss där vi har möjlighet att testa kanalen och skala upp med tiden, berättar Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Vi ser fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete med Emma S. Skincare. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.
 

Bifogade filer

Nyheter om Streamify

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Streamify

Senaste nytt