HUBSO genomför rekord-lansering med Linn Ahlborg
HUBSO genomför rekord-lansering med Linn Ahlborg HUBSO fortsätter sitt framgångsrika arbete med produktlanseringar och som tidigare kommunicerats genomfördes en ny varumärkeslansering igår kväll tillsammans med Linn Ahlborg. Det är med stor glädje jag kan meddela att denna lansering slog alla tidigare rekord. Inom 3 timmar tog nästan hela lagret slut och försäljningen uppgick till drygt 3.6 MSEK. Inom ett intervall av 10 minuter var över 12 000 personer inne i checkout samtidigt och försökte lägga en order, vilket orsakade stora belastningar. Efter att ha kopplat bort Klarna och endast ha kortbetalning som alternativ släppte belastningen till stor del och ordrarna gick igenom. Det som även är glädjande att notera är att försäljningen inte är begränsad till Sverige utan att LXA the label även genererar försäljning i hela Skandinavien. Detta visar återigen på att potentialen för våra samarbeten är mycket höga då vi framgångsrikt lyckats utveckla efterfrågan på våra varumärken och produkter. Det är med stor entusiasm vi ser fram emot att fortsätta bredda HUBSOs affärsmodell för att utvecklas inom alla våra områden och vi jobbar stenhårt för att fortsätta leverera och växa tillsammans med alla våra samarbetspartners. För mer information, kontakta bolaget på: Alexander Winqvist, VD ir(at)hubsogroup.com (http://orgotech.com/) www.hubsogroup.com (http://www.orgotech.com/) Denna information är sådan information som Hubso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 augusti 2020. Hubso Group i korthet: Hubso Group inriktar sin verksamhet mot e-handel, utveckling av bildoptimering och andra IT-relaterade tjänster såsom e-postmarknadsföring samt mjukvaruutveckling för servrar och webbportaler. Bolagets huvudsakliga produkter/varumärken består av HUBSO, Magemail samt IMGO. HUBSO är en unik e-handelslösning för influencers som vill skapa sina egna varumärken. HUBSO tar fram design, produktionslinje, strategi, marknadsföring och sköter det tekniska medans influencern endast behöver marknadsföra varumärket. Magemail är en B2B e-postmarknadsföringstjänst för e-handlare som möjliggör att enkelt kunna skräddarsy och effektivisera kommunikation och uppföljning av både existerande och potentiella kunder via e-post för att driva ytterligare försäljning. IMGO, optimerar bilder så att de automatiskt blir anpassade till webbplatsen och upp till 90% mindre i storlek. Detta blir en besparing för webbplatsägare i form av minskning av användandet av bandbredden. Bolagets tjänster hjälper företag och privatpersoner att driva försäljning samt få snabbare hemsidor, bättre SEO, fler nöjda besökare och mer trafik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se https://news.cision.com/se/hubso-group/r/hubso-genomfor-rekord-lansering-med-linn-ahlborg,c3181419 Följande filer finns att ladda ned: https://mb.cision.com/Main/16628/3181419/1297483.pdf Release