Hubbster Groups dotter bolag Mantaps årliga festivalundersökning – ett strategiskt initiativ som ökar kostnadseffektiviteten
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Hubbster Groups dotter bolag Mantaps årliga festivalundersökning – ett strategiskt initiativ som ökar kostnadseffektiviteten

Mantap AB (”Mantap”), i samarbete med Svensk Live, har för sjunde året i rad lanserat det Svenska Festivalindexet. Årets resultat för 2024 har varit enastående, där festivalerna inte bara fått toppbetyg från deltagarna, utan även bidragit till viktiga affärsfördelar för Mantap.

En av de främsta vinsterna för Mantap är den ökade nyrekryteringen av egna panelister.
Att använda egna paneler istälet för att köpa data externt bidrar med en konstadsminskning på över 70% per intervju.

Med hundratusentals intervjuer varje år bidrar den egna panelen till en betydande långsiktig förbättring av kostnadseffektiviteten, vilket stärker Mantaps konkurrenskraft och marknadsposition.

Genom det framgångsrika samarbetet med Stockholm Live har Mantap under de senaste månaderna rekryterat tusentals nya panelister. Jämfört med föregående år har Mantaps egna paneler vuxit med cirka 47%, en tillväxt som förväntas fortsätta under kommande år.

Alexander Vårnäs, VD för Hubbster Group, kommenterar:
"Det är jättekul att se hur våra paneler ökar i volym. Detta är ett fokus som Mantap fortsatt kommer att ha framåt för att bygga en så lönsam affärsmodell som möjligt."

Om Mantap AB
Mantap AB är en oberoende leverantör av marknads- och varumärkesundersökningar för den nordiska marknaden. Med egenutvecklad analysplattform och egenägda paneler så samlas svaren in inom några timmar, analyserade och redo att agera på.

Läs mer på www.mantapsurvey.com

För ytterligare information vänligen kontakta:
Lars Svensson, VD för Mantap AB på 070-879 50 07 eller via mail, [email protected]

Alexander Vårnäs, Koncernchef för Hubbster Group (publ) på 076-595 01 70 eller via mail, [email protected]

Om Svensk Live
Svensk Live representerar livemusikens röst i Sverige och samlar över 300 arrangörer från hela landet. Organisationen bildades i januari 2017 genom en omorganisation av Livemusik Sverige och MoKS (Musik- och Kulturföreningarnas Samarbetsorganisation), vilket resulterade i två oberoende riksorganisationer: Svensk Live och Svensk Live – Unga arrangörsnätverket. Svensk Live syftar till att främja, stötta och utveckla livemusiken i Sverige. Genom deras medlemmar, som består av en mångfald av arrangörer, driver de frågor som är avgörande för livemusikens framtid.

Bifogade filer

Hubbster Groups dotter bolag Mantaps årliga festivalundersökning – ett strategiskt initiativ som ökar kostnadseffektivitetenhttps://storage.mfn.se/35c2be39-bdfa-48f4-bf14-575bbe7ca355/hubbster-groups-dotter-bolag-mantaps-arliga-festivalundersokning-ett-strategiskt-initiativ-som-okar-kostnadseffektiviteten.pdf

Nyheter om Hubbster

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Hubbster

Senaste nytt