H&M öppnar i Brasilien
H&M planerar att öppna sin första butik och online i Brasilien under 2025. H&M fortsätter sin expansion i Latinamerika genom att inledningsvis öppna butiker i större städer i sydöstra Brasilien, för att sedan öka närvaron över hela landet över tid.
H&M öppnade sin första butik i Latinamerika i Mexiko 2012 och finns idag dessutom i Peru, Uruguay, Chile, Colombia, Ecuador, Guatemala, Panama och Costa Rica. Med en befolkning på över 210 miljoner i Brasilien och med ett stort modeintresse finns det en mycket stor potential att expandera på marknaden.
"Vi är otroligt glada över att kunna berätta att vi öppnar den första H&M-butiken och online i Brasilien under 2025. Vi har en bra utveckling i Latinamerika och ser en stor potential i Brasilien. Vi ser detta som ett mycket spännande steg och ser fram emot att ta H&M:s koncept mode, kvalitet och hållbarhet till bästa pris till många kunder i landet, säger Helena Helmersson, vd H&M-gruppen.
H&M:s lansering i Brasilien sker i partnerskap med Dorben Group som bidrar med stor kunskap och lokal expertis.
"Det är en ära och ett privilegium för oss att ingå detta partnerskap med H&M i Brasilien och därmed stärka vår befintliga relation med en ledare inom modebranschen. Detta samarbete kommer att göra det möjligt för båda företagen att utnyttja sina unika styrkor, resurser och expertis för att nå den stora potentialen på marknaden", säger Mehdi Beneddine, vd för Dorben Group.
Kontakt: |
|
|
H&M Group Media Relations |
08-796 53 00 |
För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.
Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående personers försorg, för offentliggörande den 17 juli 2023 kl. 08.00 (CEST). Detta pressmeddelande, pressbilder liksom ytterligare information om H&M-gruppen, finns tillgänglig på hmgroup.com.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET, Afound samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.