H&M-gruppens försäljningsutveckling för tredje kvartalet 2023
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

H&M-gruppens försäljningsutveckling för tredje kvartalet 2023

Nettoomsättningen ökade med 6 procent till MSEK 60 897* (57 450) i det tredje kvartalet, dvs. under perioden 1 juni 2023 – 31 augusti 2023, jämfört med motsvarande period föregående år. I lokala valutor var försäljningen i nivå med föregående år. Exklusive Ryssland, Belarus och Ukraina var ökningen 8 procent i SEK.

Arbetet för att nå bolagets mål om 10 procent rörelsemarginal 2024 går i rätt riktning. Under kvartalet har lönsamhet och lagersituation prioriterats.

* Beloppet är preliminärt och kan komma att avvika något från niomånadersrapporten som publiceras den 27 september 2023.

Kontakt:
Joseph Ahlberg, IR-chef 073-465 93 92 [email protected]
H&M Group Media Relations 08-796 53 00 [email protected]

Kommunikation i samband med niomånadersrapporten
Niomånadersrapporten, 1 december 2022 – 31 augusti 2023, publiceras kl. 08.00 CEST den 27 september 2023, följt av en telefonkonferens kl. 09.00 CEST för finansmarknad och media där vd Helena Helmersson, finanschef Adam Karlsson och IR-chef Joseph Ahlberg medverkar. Telefonkonferensen hålls på engelska.

För inloggningsuppgifter till telefonkonferensen vänligen registrera er på hmgroup.com eller via länken: https://app.webinar.net/rOKYX27mkWx

För bokning av intervjuer i samband med niomånadersrapporten den 27 september 2023, vänligen kontakta Anna Frosch Nordin, presschef, telefon 073-432 93 14, [email protected].

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående personers försorg, för offentliggörande den 15 september 2023 kl. 08.00 (CEST). Detta pressmeddelande, pressbilder liksom ytterligare information om H&M-gruppen, finns tillgänglig på hmgroup.com.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET, Afound samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.

Bifogade filer

H&M-gruppens försäljningsutveckling för tredje kvartalet 2023https://mb.cision.com/Main/769/3835538/2296218.pdf

Nyheter om Hennes & Mauritz

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Hennes & Mauritz

Senaste nytt