Gold Town Games ökar sitt fokus på Native Ads
Gold Town Games inleder ett nytt partnerskap inom Native Ads. Det ingås med brittiska Bidstack, vars SDK kommer att implementeras i World Hockey Manager inom kort. Syftet med samarbetet är att öka andelen intäkt från Native Ads i företagets produkter.
“Jag är väldigt glad över att Native-annonser får en utökad roll i vår affärsmodell. Native kan vara en viktig framtida intäktskälla för våra titlar, då annonsformatet är väldigt non-intrusive i sammanhanget och högst applicerbart för just arenasport-baserade speltitlar.” Säger Thomas Jonasson, Head Of Publishing at Gold Town Games.
Gold Town Games uppskattar att det nya partnerskapet har möjlighet att öka bolagets intäkt med ungefär 5% årligen. Gold Town Games kommer tackvare detta avtal att framöver mediera flera Native Ads leverantörer för att optimera intäkt och innehåll på olika marknader.
Länk till relaterat pressmeddelande från Bidstack:
https://www.bidstack.com/news/bidstack-news/bidstack-continue-commercial-progress-with-two-new-partnerships/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=2021_news&utm_content=worldhockeymanager&discgolfvalley