Geins och Streamify ska samverka för att göra e-handeln mer personlig
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Geins och Streamify ska samverka för att göra e-handeln mer personlig

De två plattformarna Geins och Streamify delar såväl värderingar som visionen om att e-handel ska vara tillgänglig för alla. Därför ingår de två bolagen i ett partnerskap som ska präglas av enkelhet och kundfokus för att skapa personliga och sömlösa shoppingupplevelser

De två bolagen verkar inom e-handelsbranschen, där Streamify erbjuder en skalbar streamingplattform för live shopping, och Geins tillhandahåller en API-First SaaS plattform för e-handel. Som ett resultat av partnerskapet kan slutkunderna kombinera fördelarna hos båda plattformar. Både Geins och Streamify sätter integrationer, tillgänglighet och enkelhet högt upp på agendan för att skapa engagerande och personliga shoppingupplevelser.

Kort och gott gör samarbetet det möjligt för e-handlare att på ett enkelt sätt integrera live shopping-funktioner i deras e-handelslösningar. Därmed kan de, i sin tur, engagera sina slutkunder på innovativa sätt, vilket bidrar till stärkt varumärkeslojalitet och ökad försäljning.

På kort sikt kommer både Streamify och Geins att dra nytta av den ömsesidiga tekniska expertisen och utökta sina respektive erbjudanden. Den långsiktiga målsättningen är att därutöver stärka företagens positioner på marknaden. Detta genom att erbjuda mer kompletta och innovativa lösningar för att möta de ständigt föränderliga behoven inom e-handel.

– Samarbetet stärker Geins löfte om att låta företag fokusera på sitt varumärke och användarupplevelse. På sikt gör vi, tillsammans med Streamify, e-handeln mer tillgänglig, flexibel och personlig för alla användare, säger Kristian Arvidsson, VD Geins.

– Vårt DNA är att varumärken själva ska få bestämma vilka lösningar de vill implementera. Tillsammans med Geins gör vi det enklare och skapar en smidig struktur. Vi stärker vår marknadsposition tillsammans med en aktör som delar våra värderingar och jag ser fram emot ett långsiktigt och kundfokuserat samarbete, säger Rickard Lönn, säljchef Streamify.

Partnerskapet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

Bifogade filer

Nyheter om Streamify

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Streamify

Senaste nytt