Fullt fokus på tillväxt - Plexian gör ytterligare framsteg gällande nya kundavtal
FULLT FOKUS PÅ TILLVÄXT - PLEXIAN GÖR YTTERLIGARE FRAMSTEG GÄLLANDE NYA KUNDAVTAL
Malmö 26 januari 2023: Fintechbolaget Plexian meddelar idag att man tagit nästa steg gällande flertalet kunddialoger och säljprocesser avseende implementering av den egenutvecklade uppdaterade plattformen Edge. Avtalen ger de nya kunderna, som befinner sig inom upplevelseindustrin, idrottsrörelsen och köpcentra/detaljhandeln, möjlighet att med hjälp av Edge bygga långsiktiga och lönsamma relationer och skapa mervärde för sina medlemmar genom att matcha dem med rätt förmån vid rätt tillfälle.
- Vi har oerhört mycket på gång och är väldigt glada över att en månad in på det nya året ge marknaden besked om att nya kundsamarbeten och förvärv är inom räckhåll och att vi tagit nästa steg med flertalet aktörer. Plexian som bolag befinner sig i ett väldigt spännande läge och vi ser en enorm möjlighet att växa företaget med råge under 2023, säger Johan Möllerström, VD på Plexian.
I december meddelande bolaget att man slutit avtal med fastighetsbolaget Hub Park och e-handelsbolaget Baresso gällande vidareutveckling av deras lojalitetsprogram. Baresso kommer därmed att bli den första aktören att använda den uppdaterade version av plattformen Edge. Genom integrering med Qliro i utcheckningsstadiet ger Plexian Baressos kunder en smidigare och mer personlig köpupplevelse genom rekommendationer av träffsäker relevans.
- Att få möjligheten att lansera Edge 2.0 tillsammans med Baresso är jätteroligt. Vi hoppas att Edge ska fortsätta bygga Baressos kundlojalitetsprogram och driva engagemang och lojalitet, säger Johan Möllerström.
För ytterligare information:
Johan Möllerström, VD Plexian
E: [email protected]
T: +46 (0) 768 86 81 78
Lovisa Fredriksson, presskontakt
E: [email protected]
T: +46 (0) 734 33 31 10
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Plexian Pressrelease 2023-01-26.pdf
Om Plexian
Plexian är ett fintech-bolag som grundades 2017 och som verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Affärsmodellen bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos B2B partners med stora medlemsdatabaser, till användare av den egenutvecklade plattformen Edge. Medlemmen får tillgång till unika datadrivna erbjudanden baserat på köpmönster och Plexians partner kan skapa en ökad förståelse för sin kund baserat på analyser som grundar sig på kundernas transaktioner och aktiviteter på Edge. För mer information, se www.plexian.se.