FSport AB (publ) lanserar EM-tipset med tillhörande mästerskapsguide i samarbete med Coolbet inför fotbolls-EM 2024
FSport AB ("Bolaget") lanserar en ny fantasyprodukt, “EM-tipset på FSport” samt en EM-avdelning med tillhörande guide på spelportalen 1x2.se, båda i samarbete med spelbolaget Coolbet lagom till Europamästerskapet i fotboll 2024. Genom denna satsning på ett av världens största sportevenemang expanderar Bolaget sin ständigt ökande portfölj av unika konsumentprodukter med en helt ny typ av spel som attraherar såväl befintlig målgrupp som helt nya kundgrupper på en bred marknad.
Spelet går ut på att tippa utfallet i varje match under mästerskapen - etta, kryss eller tvåa - varpå deltagarna får poäng för varje rätt tips baserat på vad oddsen för just det utfallet stod i när matchen blåstes igång. Under hela EM pågår även en tävling där det gäller att få flest totalpoäng för att vinna priser. Tävlingen är gratis att delta i och kräver inget mer än att användaren verifierar sin e-postadress.
Det unika med spelet är att värdet på olika utfall hela tiden är i rörelse, samtidigt som det går att tippa varje enskild match fram tills sekunden den startar. Spelaren tjänar alltså på att regelbundet återkomma för att följa aktuella odds och planera sina kommande tips.
För Bolaget innebär detta även ett steg i en ny riktning, där spelprodukterna för första gången kombineras med mediaverksamheten och en ledande speloperatör. På så sätt stärker Bolaget sin position med en helt ny typ av hybridprodukt som kombinerar spel och sportmedia för livesport. Detta ger möjlighet att skapa engagemang och interaktiva upplevelser samt tillgodoser behovet av riktad information kring sportspel.
"Vi är stolta över att befästa vår position som ledande innovatörer inom Fantasy Sports i Sverige. EM-tipset är ett engagerande spel – såväl nyskapande som förbluffande enkelt på samma gång. Dess värde är omedelbart uppenbart för samarbetspartners, och tekniken bakom speciellt framtagen för att enkelt utveckla till liknande spelformer som även kan nyttjas i vår mediaverksamhet", säger Joel Hinz, VD på FSport AB.