Freetrailer Group och Europris i Norge utökar sitt samarbete
Freetrailer Group A/S och den norska dagligvarukedjan Europris inledde tidigare i år ett samarbete som nu utökas från 12 till 105 släpvagnar på ytterligare 31 orter.
I juni ingick Freetrailer Group ett avtal med Europris om att göra Freetrailers självbetjänade släptjänst tillgänglig för Europris kunder. Konceptet testades på 4 av kedjans drygt 260 varuhus och nu – 6 månader senare – har samarbetet visat sig vara så framgångsrikt att man gör släp tillgängliga på ytterligare 31 platser. Europris kommer alltså framöver att ha 35 orter med totalt 105 släp som kör runt och gör reklam för sin dagligvarukedja samtidigt som deras kunder erbjuds en god service. Släpen kommer att levereras under mars 2022.
"I linje med vår önskan att göra kundupplevelsen i våra butiker enkel och okomplicerad, ingick vi ett samarbete med Freetrailer i juni. Det har varit en stor framgång, så det har inte varit svårt att ta beslutet att utöka samarbetet med ytterligare 31 varuhus”, säger Jon Boye Borgersen, VP Commercial på Europris.
Philip Filipsen, VD, Freetrailer är också nöjd med utökandet av samarbetet, som dessutom matchar Freetrailers ambition att bli rikstäckande på den norska marknaden.
"Jag är väldigt glad över att Europris har beslutat att utöka samarbetet. Vi är stolta över att kunna leverera en produkt till våra partners, som skapar enormt värde för dem själva samt stärker den övergripande kundupplevelsen. Europris är en mycket viktig partner för Freetrailer, då de har en stor närvaro och ett starkt varumärke på den norska marknaden, säger Philip Filipsen.