Freetrailer Group A/S och Europris inleder ett nytt spännande samarbete
Freetrailer Group och den norska lågprisbutikskedjan Europris inleder ett nytt samarbete som innebär att Freetrailers tjänster kommer att bli tillgängliga för kedjans över 260 varuhus.
Freetrailer Group har ingått ett nytt samarbetsavtal med den börsnoterade livsmedelskedjan Europris för att göra Freetrailerkonceptet tillgängligt för kedjans kunder. Inledningsvis blir det varuhusen i Stoa, Sørlandparken, Vågsby och Fredrikstad, där kedjans huvudkontor ligger, som kommer att erbjuda gratis släpvagnar till sina kunder. Därefter ska man titta på att göra självbetjäningskonceptet tillgängligt på fler varuhus.
”På Europris brinner vi för att driva våra butiker på ett enkelt sätt, vilket vi anser gynnar våra många kunder. Med samarbetet med Freetrailer kan vi erbjuda våra kunder en extra service i form av lånesläp. Samtidigt fungerar släpvagnarna perfekt som rullande reklampelare i de lokala områdena”, säger Jon Boye Borgersen, VP Commercial på Europris.
Philip Filipsen, VD för Freetrailer, välkomnar det nya samarbetet, som passar perfekt in i Freetrailers spridning på den norska marknaden.
"Jag är glad och stolt över det nya samarbetsavtalet med Europris, som både kan hjälpa till att marknadsföra Europris i lokalområdet och samtidigt ge Europris kunder en transportlösning genom 100 % självbetjäning. "Det här är en varuhuskedja med ett mycket starkt varumärke och stor spridning på den norska marknaden, som vi kan lägga till vår verksamhet i Norge. Därför ser vi väldigt mycket fram emot att sprida Freetrailerkonceptet på den norska marknaden tillsammans med Europris”, säger Philip Filipsen.