Från osynliga hjälmar till Nordens största marknadsplats - CDON rekryterar Apollonia San Contreras för att satsa på varumärkeskännedomen
FRÅN OSYNLIGA HJÄLMAR TILL NORDENS STÖRSTA MARKNADSPLATS - CDON REKRYTERAR APOLLONIA SAN CONTRERAS FÖR ATT SATSA PÅ VARUMÄRKESKÄNNEDOMEN
Som ett led i CDONs fortsatta utveckling med kundupplevelse och varumärkeskännedom i fokus, stärker man nu upp marknadsavdelningen genom att knyta till sig Apollonia San Contreras i rollen som Head of Marketing. Apollonia tillträder sin nya tjänst den första december 2021.
"Med bred och mångårig erfarenhet inom PR och marknadsföring har Apollonia helt rätt profil för att bygga en marknadsavdelning som kopplar samman CDONs erbjudande med en kreativ paketering, både i befintliga och nya kanaler. Därtill delar vi viljan och drivet att nå resultat via ett motiverat och starkt team, här ser jag en perfekt match och vi är glada över att välkomna Apollonia till CDON" - Eldar Terzic, CTPO på CDON.
Apollonia har gedigen erfarenhet från både tech- och konsumentbolag som Kronaby, Endbright och Hövding där hon i sin nuvarande roll på hjälmföretaget ansvarar för varumärkets aktiveringar och digitala närvaro. Apollonia driver även det kvinnliga nätverket Her Online Network (HON) i Malmö och Aller medias karriärpodd Off topic.
"CDON befinner sig i en riktigt spännande fas och med sina 2,3 miljoner kunder är allt möjligt. Genom att förstå vad som driver kunden i kombination med ett attraktivt och brett produktsortiment kan vi bli ännu mer relevanta som varumärke för både existerande och nya kunder. Jag ser fram emot att bygga ett team som är rustat för att göra den kreativa förändringsresan" - Apollonia San Contreras
För ytterligare information kontakta:
Allan Junge-Jensen
Tillförordnad VD
E-post: [email protected]
Eric Thysell
Investor Relations Manager
E-post: [email protected]
Certified Adviser
FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.
Telefon: +46 (0) 8 528 00 399
E-post: [email protected]
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Pressmeddelande-Fran-osynliga-hjalmar-till-Nordens-storsta-m.pdf
Bild Apollonia.jpg
Om CDON
CDON grundades 1999 och är idag Nordens största marknadsplats. Under 2020 hade vi över 120 miljoner besök och 2,3 miljoner aktiva kunder. Kunderna kan välja att handla och jämföra priser på miljontals produkter vilket är det överlägset bredaste sortimentet bland nordiska e-handlare. Över 1 500 handlare erbjuder sitt sortiment på CDON:s plattform för att öka sin försäljning. Detta ger CDON ett brett sortiment som omfattar miljontals produkter inom film, musik, TV- och datorspel, kontorsvaror, böcker, leksaker, hemelektronik, vitvaror, sport, friluftsprodukter, skönhetsvård, mode, skor, datorer och datorprodukter. CDON är listat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet CDON.