Framgångsrikt pilotprojekt mellan Akelius och Albert genomfört - bereder väg för fördjupat samarbete
eEducation Albert (”Albert”), en ledande nordisk EdTech-aktör, kan idag offentliggöra ett framgångsrikt genomförande av ett kommersiellt pilotprojekt tillsammans med Akelius Language Learning (gGMBH) (“Akelius”). Projektet initierades i mars och har syftat till att utvärdera kommersiella synergier mellan Akelius och Albert och en slutrapport som visar på goda synergier har nu levererats. Projektet har finansierats fullt ut av Akelius och Albert har bistått med kompetens och resurser inom teknik och marknadsföring. Fortsatt samarbete inom tidigare nämnda områden inleds.
Akelius och Alberts utbildningsprodukter kompletterar varandra både i termer av ämnen, målgrupper och geografiska fokusområden. Båda organisationer har som ambition att vara globalt ledande aktörer som demokratiserar kunskap genom teknik. Att leverera högkvalitativa digitala och analoga läroupplevelser och individanpassade kunskapsresor till sina användare genomsyrar både Albert och Akelius. Pilotprojektet har tydligt visat på att det finns ett marknadsintresse för Akelius Språkkurser både inom och bortom Alberts kärnmarknader och bägge parter är opportunistiska om framtiden.
- Akelius har följt Albert under en tid. Albert har visat sig vara i framkant inom marknadsföring och produktutveckling. Albert och Akelius ska samarbeta framåt, säger Roger Akelius, grundare av Akelius Language.
- Nästa generation av hjälpmedel för att lära matematik och språk kräver nya metoder, fortsätter Roger Akelius.
- Vi ser positivt på resultaten som uppnåtts i detta pilotprojekt och är opportunistiska i vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger Alberts grundare Salman Eskandari och Arta Mandegari.
Diskussioner förs nu parterna emellan om ett mer omfattande och djupgående samarbete inom produktutveckling och marknadsföring.
Om Akelius:
Språkinlärning framtagen av Akelius har utvecklats av Roger Akelius samt ett 70-tal heltidsanställda inom Akelius Language och levereras till hundratusentals användare världen över antingen direkt till användarna via web eller mobilapplikationer eller via distributörer varav UNICEF är den största.