Footway Group rekryterar marknadschef
Footway Group stärker teamet genom att välkomna Marcus Gröning som ny Group Marketing Manager. Med en gedigen bakgrund inom marknadsföring och varumärkesbyggande, senast som Head of Marketing & Brand inom Ellos Group-koncernen, kommer Marcus att bidra med sin omfattande erfarenhet för att driva Footway Group-butikernas fortsatta tillväxt och framgång.
“Jag är glad över att vi har lyckats rekryterat Marcus, som har lång och relevant erfarenhet inom både kommunikation, varumärke och framförallt e-handelsbranschen. Hans djupa förståelse, breda erfarenhet och kompetens är precis det vi behöver för att ta våra butiker vidare på resan i att bli ännu starkare varumärken inom sin respektive nisch”, säger Louise Liljedahl HR-ansvarig på Footway Group.
Marcus har lång och gedigen erfarenhet från bland annat byråsidan men framför allt inom marknad och kommunikation med ett digitalt fokus. Han har stor vana att bygga starka digitala varumärken mot en nischad målgrupp med ett stort fokus på kund. Marcus har framgångsrikt drivit liknande varumärkesresor i rollen som Digital Strateg inom Pulsen Group med flertalet bolag. Marcus tillträder sin nya tjänst 7 juni.
“Jag ser verkligen fram emot att hjälpa Footway Group och deras butiker att bygga ännu starkare varumärken i framtiden och sätta ännu mer fokus på kunden och de kanaler som är relevanta för respektive varumärke. Det är viktigt att vi befinner oss där våra kunder spenderar sin tid. Jag ser fullt av möjligheter för att leverera den bästa affärsnyttan och det ska bli spännande och kul att bidra med min kompetens men framför allt lära känna de olika butikerna och teamen bakom dessa och tillsammans vara en del av Footway Groups framtida resa”, säger Marcus Gröning, nytillträdd marknadschef på Footway Group.