Footway Group inleder marknadsföringssamarbete med Klarna - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Footway Group inleder marknadsföringssamarbete med Klarna

{newsItem.title}

Footway Group och Klarna har ingått ett nytt långsiktigt partnerskap för att främja tillväxt för Footway Groups varumärken runt om i världen. Samarbetet inkluderar en storskalig användning av Klarnas breda utbud av marknadsföringstjänster, samt att Klarnas flexibla betalningsalternativ utökas till ytterligare tio marknader utanför Norden. Partnerskapet är en viktig pusselbit både för Footway Groups och Klarnas tillväxtstrategi framöver.

"Vi är väldigt glada över att förlänga vårt partnerskap och att Klarna kan stödja vår globala strategi att snabbt växa antalet varumärken på vår plattform.” säger Martin Kamphav, Affärsutvecklingschef på Footway Group. “Partnerskapet ger oss fler möjligheter att växa med hjälp av Klarnas marknadsföringstjänster och därmed attrahera nya kunder och högkvalitativ webbplatstrafik. Vi är övertygade om att vårt engagemang i Klarnas innovativa och breda utbud av marknadsförings- och tillväxtlösningar kommer att vara en viktig faktor för tillväxten av Footway Groups varumärken.”

"Vi är glada över att ingå detta utökade partnerskap med Footway Group. Det senaste året har vi lagt stort fokus på att utveckla organisationen för att bli en strategisk och långsiktig tillväxtpartner för våra handlare.” säger Jesper Eriksson, Sverigechef på Klarna.” Målet är att attrahera nya kunder, växa deras affär och stötta expansion till nya marknader bland annat genom vårt breda utbud av marknadsföringslösningar. Det här är ett av våra mest ambitiösa partnerskap i Norden någonsin och vi har höga ambitioner om hur vårt partnerskap för att stödja Footway Groups tillväxtplaner kommer att utvecklas framöver.”

Samarbetet kommer att omfatta Klarnas egna sociala kanaler, samt Klarnas breda utbud av marknads- och medielösningar, där Comparison Shopping, en AI-driven stylingmotor, en virtuell shoppingplattform, och en influencer marketing- och mätplattform är några exempel. Tillsammans kommer dessa tjänster att hjälpa till att bygga Footway Groups varumärken, vilket gör det möjligt för ännu fler konsumenter världen över att fatta välgrundade köpbeslut om de produkter från Footway Groups varumärken de vill ha – så enkelt, säkert och smidigt som möjligt.

 

Bifogade filer

Footway Group inleder marknadsföringssamarbete med Klarnahttps://mb.cision.com/Main/12671/3483845/1518770.pdf

Nyheter om Footway

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Footway

Senaste nytt