Flest antal aktiva spelare per dag i Battle Camp sedan 2022 efter ett lyckat “Valentines" event
Idag avslutas säsongsevent “Valentines” i mobilspelet Battle Camp. Det är ett årligen återkommande event där spelare får chans att spela för att vinna och uppgradera nya monster i spelet. Spelare erbjuds också möjligheten att utsmycka sina monster i specialdesignade utseenden. Eventet startade torsdag den 15 februari och avslutades idag.
Under detta event har Apple valt att marknadsföra Battle Camp i Appstore under kategorin “Games we play right now” på flertalet marknader. Detta, tillsammans med insatsen från teamet, har resulterat fler aktiva spelare och ökade intäkter under kampanjperioden. Under helgen hade Battle Camp fler aktiva spelare per dag än vad spelet haft sedan 2022.
- Vi ser att det finns mycket spelkraft i Battle Camp som spel. Att genomföra ett event som Apple bestämmer sig för att lyfta fram i sina egna kanaler bekräftar att Battle Camp är ett starkt IP och vi jobbar vidare, stärkta av de senaste resultaten, med planerna för resten av året, säger VD Arvid Klingström
Battlecamp AB driver mobilspelet Battle Camp. Spelet har funnits sedan 2013 och är tillgängligt på Apple, Google och Amazon. Battlecamp AB är ett helägt dotterbolag till Safe Lane Gaming.