Filippa K Lanserar ny e-handel med förutsättningar för global expansion av sin digitala handel
Filippa K Lanserar ny e-handel med förutsättningar för global expansion av sin digitala handel Modeföretaget Filippa K har tillsammans med Avensia byggt en helt ny e-handel, på endast fem månader. Med ny design och modern e-handelsteknik - Episervers plattform och Avensias ramverk SCOPE - kan Filippa K möta sina kunder på nätet med samma känsla som i butiker och produkter, med snabba laddtider och på ett mer omnikanalt sätt. Med nya språk, sex valutor och mer än 70 olika leveransdestinationer har Filippa K tagit sig närmare målet att bli ett globalt e-handelsföretag. Filippa K grundades 1993 och har sedan starten erbjudit tidlöst mode med hög kvalitet och en design som i sin enkelhet ger en känsla av lyx. Filippa K har egna butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien och Nederländerna. - Det har varit ett otroligt roligt projekt med en fantastiskt engagerad och kompetent kund. De mål som sattes upp för projektet var utmanande rent tidsmässigt, men tillsammans nådde vi dit. Vi kommer att fortsätta att jobba tillsammans för att länka ihop Filippa K’s olika försäljningsplattformar, med företagets mål och visioner i fokus, säger Viktoria Larsen, projektledare på Avensia. Förutom plattformsbytet som öppnar upp för framtidens möjligheter, har Filippa K tillsammans med Avensia satsat på ökad funktionalitet för kunderna. Med fler språk och individuella rekommendationer kan kunderna få en mer personlig shoppingupplevelse. - Vi är väldigt nöjda både med vår lösningsleverantör Avensia och den tekniska lösningen Episerver. Båda varumärkena värderar och möjliggör synergi och accelererar vårt varumärke samtidigt som vi tillåter oss att utveckla vår egen, interna tekniska kapacitet, säger Mikael Björklund, kommunikations- och teknikchef på Filippa K - Vi är mycket stolta över att ett så spännande och välkänt varumärke som Filippa K valt att bygga sin framtidssäkra digitala plattform tillsammans med oss på Avensia. Det är med kunder som Filippa K som är professionella, måna om sitt varumärke och har ambitionen att erbjuda en användar-upplevelse i världsklass som Avensias unika erfarenhet och kunskap, t ex genom vårt ramverk Avensia SCOPE, kommer till sin rätt. Vi är övertygade om att det är ett recept för långsiktig framgång och ser fram mot ett fortsatt långt partnerskap med Filippa K, säger Niklas Johnsson, VD på Avensia. För ytterligare information kontakta Niklas Johnsson, VD: [email protected] Telefon: 073-550 5003 Om Avensia Avensia är ett ledande företag inom digital handel, som hjälper B2C och B2B-kunder att förverkliga sina ambitioner. Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder; att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och genom att vara en långsiktig partner. Med en kombination av strategisk rådgivning och prisbelönta e-handelslösningar ger vi våra kunder förutsättningarna att bli bäst. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.com. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se https://news.cision.com/se/avensia-ab/r/filippa-k-lanserar-ny-e-handel-med-forutsattningar-for-global-expansion-av-sin-digitala-handel,c2772091 Följande filer finns att ladda ned: https://mb.cision.com/Main/2502/2772091/1013413.pdf