EYEON GROUP AB (publ): Lämnar marknadsuppdatering juli – försäljningsrekord i antal affärer i B2B-tjänsten
EyeonGroup lämnar marknadsuppdatering om verksamheten från juli.
- Försäljningen B2B slog nytt rekord med över 500 vunna affärer i juli månad och detta konstateras trots att det är semestertider. Totalt antal kunder i Bolagets B2B tjänst, Enterprise, har under juli månad passerat 1 000. Affärerna i B2B-tjänsten är av varierande storlek och varierar i årsvärde mellan cirka 4 TSEK och 165 TSEK.
- I juli hade Bolaget cirka 252 000 aktiva abonnemang genom befintliga partners/återförsäljare white label B2B2C och B2B2B. Detta var en ökning jämfört med juni med cirka 4 000 aktiva abonnemang. Tillsammans med dryg 2 000 aktiva abonnemang via Protectia B2C uppgår antalet aktiva abonnemang till cirka 254 000.
- B2B tjänsten är nu lanserad med försäljning mot Sverige, Norge, USA, UK, Schweiz och Finland. Från och med augusti kommer B2B tjänsten även att lanseras i Spanien.
- Antal säljare i verksamheten har under juli varit 9 stycken på grund av semester. Under augusti kommer ca 30 säljare vara på plats inklusive återförsäljare/partners.
- Under juli har EyeonGroup klarat certifieringskarven för PCI DSS v. 4.0. Certifieringen innebär att EyeonGroups tekniska infrastruktur och processhantering uppfyller de höga krav som ställs för att en aktör ska få behandla kreditkortsuppgifter och garanterar en säker IT-miljö.
- Under j juli har EyeonGroup skrivit ett Letter of intent med Locon SP. Z o. o. Group, avseende att gemensamt sälja och marknadsföra EyeonGroups tjänster på den polska marknaden.
- Under juli har EyeonGroup tecknat återförsäljaravtal med 24SevenOffice för återförsäljning av EyeonGroups B2B-tjänst. Avtalet innebär att båda parter kommer att sälja B2B-tjänsten mot 24SevenOffices kunder.
- Under juli har EyeonGroup i konkurrens med cirka 30 andra leverantörer blivit utvalda att leverera en Proof of Concept (PoC) till en bankkoncern i Nederländerna. Projektet innefattar leverans av EyeonGroups white label portal för bankens privatkunder.
- Under juli har EyeonGroups id-skyddstjänst white label lanserats med Yettel Bulgarien under produktnamnet Profile Protect. Yettel är den ledande telekomoperatören i Bulgarien med drygt tre miljoner mobilkunder.
För mer information, kontakta
Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeon Group AB (publ.)
Telefon: 070-892 35 92
E-post: [email protected]
Om EyeonGroup
Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.