EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup lanserar B2B-försäljning mot den norska marknaden under det egna varumärket Protectia
EyeonGroup har tidigare bedrivit försäljning mot den norska marknaden inom ramen för återförsäljaravtal med Miss Group. Nu har EyeonGroup och Miss Group gemensamt kommit överens om att avsluta den delen av återförsäljaravtalet som avser den norska marknaden. Detta ger EyeonGroup möjligheten att i stället driva försäljning mot den norska marknaden under det egna varumärket Protectia. Denna förändring innebär att EyeonGroup inte behöver dela på intäkterna från försäljningen vilket var fallet tidigare och konverteringsgraden har redan visat sig vara oförändrad.
Denna förändring ger EyeonGroup en starkare position i Norge och möjliggör en mer direkt och långsiktig satsning på den norska marknaden. Genom att verka under det egna varumärket, Protectia, kan EyeonGroup bearbeta hela den norska marknaden och är inte längre begränsade till enbart de brands som är kopplade till Miss Group, vilket i sin tur innebär bättre möjligheter att investera i tillväxt och kundrelationer i Norge.
EyeonGroup ser stor potential i att expandera sitt eget varumärke och stärka sin marknadsnärvaro genom Protectia. Förändringen är ett led i företagets strategiska mål att öka sin direktkontakt med kunderna och driva försäljningen självständigt på internationella marknader.
För mer information, kontakta
Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)
Telefon: 070-892 35 92
E-post: [email protected]
Om EyeonGroup
Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.