EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup fortsatt PCI-certifierade enligt PCI DSS standard

EyeonGroup är stolta över att kunna meddela att Bolaget klarat certifieringskraven för PCI DSS v4.0. PCI certifieringen innebär att EyeonGroups tekniska infrastruktur och processhantering uppfyller de höga krav som ställs för att en aktör ska få behandla kreditkortsuppgifter och garanterar en säker IT-miljö. EyeonGroup har varit PCI-certifierade sedan 2017 och varje år genomförs en revision för att garantera att säkerhetskraven är uppfyllda. Med tiden tillkommer också nya krav som måste uppfyllas och årets certifiering motsvarar den högsta säkerhetsgraden PCI DSS v4.0.

Detta är en viktig milstolpe som understryker att EyeonGroup uppfyller de högsta säkerhetsstandarderna, vilket säkerställer att våra kunders data skyddas med toppmoderna säkerhetsåtgärder. PCI-certifieringen är ett bevis på att EyeonGroup är en pålitlig partner som ligger i framkant när det gäller säkerhet och att Bolaget har den en teknik i toppklass för ID och kreditkortsbevakning.

PCI-certifieringen visar också att EyeonGroup utmärker sig i jämförelse med sina konkurrenter, dels genom Bolagets höga säkerhetsnivå, och dels genom de konkurrensfördelar PCI-certifieringen medför i och med att Bolaget kan hantera och bevaka kreditkortsdata inom ramen för Bolagets tjänster.

"PCI DSS 4 revolutionerar molnsäkerhet och erbjuder oöverträffad flexibilitet, robust skydd och strömlinjeformade efterlevnadsprocesser. Det är en perfekt säkerhetsstandard och ramverk för att skydda data i det moderna digitala landskapet.”  säger Martin Vallée, CSO.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeon Group AB (publ.)

Om EyeonGroup

Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Nyheter om Eyeon Group

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande