Ericsson förlänger inte kontraktet med Coor
Coors avtal med Ericsson innehåller servicetjänster till Ericssons verksamheter i Sverige. Ericsson har efter upphandling beslutat att inte förlänga kontraktet när det går ut den 31 augusti 2023.
Kontraktsvärdet är ca 500 MSEK årligen.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
AnnaCarin Grandin, vd och koncernchef, Coor
+46 10 559 57 70
Andreas Engdahl, CFO och IR-direktör, Coor
+46 10 559 54 63
Magdalena Öhrn, kommunikationsdirektör, Coor
+46 10 559 55 19
Denna information är sådan information som Coor Service Management Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 maj 2023 klockan 19:00 CEST.
Om Coor:
Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivningstjänster. Vi skapar värde genom att utföra, leda och effektivisera kundernas serviceverksamheter, så att våra kunder kan fokusera på vad de gör bäst.
Bland Coors kunder finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, Aibel, DNV, DSB, danska Byggnadsstyrelsen, Ericsson, Equinor, ICA, Karolinska Universitetssjukhuset i Solna, PKA (Danska Polisen, Kriminalvården och Åklagarmyndigheten), Postnord, Saab, Sandvik, SAS, Skanska, Telia Company, Vasakronan och Volvo Cars.
Coors verksamhet startade 1998 och är sedan 2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på www.coor.com/sv