Energioptimeringstjänsten Mestro lanserar ny kampanj - vill belysa fastigheters klimatpåverkan
Mestro AB (”Mestro” eller ”Bolaget”) lanserar idag en ny kampanj under namnet “Ett av vår tids största klimatproblem”. Bolaget, som tagit fram kommunikationen i samarbete med kunderna SBB, Balder och Diös, vill sätta fokus på fastigheters energianvändning. Kampanjen kommer gå i utvalda bransch- och näringslivsmedier.
Under merparten av 2022 har den politiska debatten präglats av både klimatmål och energipriser. Nu lanserar Mestro en ny typ av kommunikation i sin kampanj “Ett av vår tids största klimatproblem”, med fokus på fastigheters klimatpåverkan i samarbete med kunderna SBB, Balder och Diös.
“Varje dag ser jag nya löpsedlar om energi- och klimatkrisen just nu. Just därför ser vi det på Mestro som vårt uppdrag att lyfta på locket och prata om elefanten i rummet: fastigheterna. Idag står de för över 40% av vår svenska energianvändning och vi på Mestro ser att det finns stor potential att spara här. Med vår senaste kampanj belyser vi detta på ett insiktsfullt sätt tillsammans med våra kunder och hoppas att både en och två fastighetsägare där ute kommer att reagera för att också börja agera”, säger Kristin Berg, VD på Mestro.
I samband med kampanjen lanserar Mestro också sin “Tidsbesparare”, en kalkylator på bolagets hemsida som beräknar hur mycket tid och pengar ett fastighetsbolag kan spara genom att digitalisera sin energiuppföljning.
Kampanjen lanseras i oktober och kommer att synas i utvalda bransch- och näringslivsmedier.
Här kan du se kampanjen samt den nya Tidsbespararen.