Ellen prisas för effektfull och försäljningsdrivande design i prestigefyllda 100-wattaren
Torsdagen den 2 februari presenterades vinnarna i årets upplaga av 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som gett bevisad effekt. Tillsammans med designbyrån Silver tog Ellen hem det prestigefyllda priset 50-wattaren i kategorin Strategisk Design.
100-wattaren är en konkurrenstät tävling i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. Tävlingen belönar kommunikationsinsatser som skapat påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning.
Tack vare ett strukturerat insiktsarbete, en varumärkesidentitet som gett förutsättningar för fortsatt tillväxt samt ett väl fungerande samarbete mellan kund och byrå tilldelades Ellen och Silver 50-wattaren. Priset blir ytterligare ett till samlingen som Ellen fått motta tillsammans med Silver för arbetet med företagets nya varumärkesidentitet.
- Det är fantastisk roligt att vi ännu en gång får ta emot ett erkännande för det strategiskt viktiga arbete som ligger till grund för vår nya varumärkesidentitet. Ett fint kvitto och bevis på att den nya designen gett effekt som bidrar till att leverera all time high försäljning med en försäljningstillväxt om 24,4 procent januari till september 2022. Detta är ett viktigt steg på vår väg att stärka Ellens varumärke med ambition att driva ytterligare försäljningstillväxt och lönsamhet framåt, säger Charlotta Nilsson vd på Ellen AB