eEducation Albert stärker sin position ytterligare i Norden - lanserar Finland som ny marknad
eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, stärker sin position ytterligare på den nordiska marknaden och lanserar i Finland. Lanseringen sker i dag den 21:e oktober och utvärderas ytterligare under fjärde kvartalet 2022.
Bakgrunden till lanseringen är dels Alberts redan starka positionen i övriga nordiska länder vilket indikerar på goda förutsättningar även i Finland, dels att Albert under en längre tid kunnat se en stark efterfrågan av produkten från finska potentiella kunder.
- Vi har redan i dag en stark position i Norden, vilket också är en tydlig del av vår strategi av att bli nummer ett i Europa, och det känns som ett naturligt nästa steg att äntra även den finska marknaden. Utöver ett starkt fotfäste i Norden, som ger goda förutsättningar för en lyckad lansering, har vi också under en längre tid kunnat se tydliga indikationer på att det finns en hög efterfråga av en produkt som Albert, något vi också fått bekräftat genom ett konstant inflöde av förfrågningar från potentiella finska kunder. Det känns därför oerhört kul att kunna möta det behovet och utöver att växa vår affär ser vi fram emot att hjälpa barnfamiljer i Finland med roligt och kvalitativt lärande, säger Jonas Mårtensson, COO.
- Vi har ett konkurrenskraftigt och attraktivt erbjudande i den årligt återkommande kampanjen i årets sista kvartal. Det blir därför ett ypperligt tillfälle att även kunna lansera Finland via heialbert.fi med samma erbjudande som övriga etablerade marknader. Vi ser med tillförsikt fram emot att nå vår målsättning att konvertera tillräckligt höga volymer av föräldrar till betalande kunder i denna kampanj. Dessa insikter kommer öka konfidensen i lönsamhetspotentialen och ligga till grund för framtida satsningar i Finland, fortsätter Kajsa Lernestål, Marknadschef.